Bad Moon

Originaltitel: Bad Moon
Regissör:Eric Red
Utgivningsår:1996

Om Bad Moon:

Vildmarksfotografen Ted Harrison blir på en expedition i Nepals djungel, överfallen av en blodtörstig varulv. Han lyckas döda varulven, men för sent. Hans flickvän har nämligen redan blivit dödad och han själv riven. Ted åker nu hem till USA, där han bosätter sig i en husvagn ute i ödemarken. Självklart, som ni många förstår, så förvandlar fullmånen honom till en djurisk och brutal mördare, som han själv inte har någon kontroll över. Han beslutar sig för att söka upp sin syster och hennes unge, för att få "familjekärlek", och då förhoppningsvis sluta förvandlas till en varulv. Ingen förutom familjens hund, Thor, upptäcker vem han egentligen är.

Titel: Cursed
Regissör: John Carpenter
År: 1983
Genre: Thriller, Skräck
Christine

Michael Paré, Mariel Hemingway, Ken Pogue, Mason Gamble, Hrothgar Mathews, Johanna Lebovitz

Eric Red, Wayne Smith

Action, Äventyr, Skräck

Med i listor: Varulvar
Diskussioner om Bad Moon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bad Moon (31 st)
martin eden (Anmäl)   7/11 2018
[rek. 2] Jag kanske är lite snål i mitt betyg för filmen är på intet sätt dålig, men manuset känns oerhört tunt. Det hade kunnat expanderas på många olika sätt och det känns som att det blir väldigt elementärt och lite för skralt. Jag tycker också att regin är ojämn, även om det främst är vissa väl att för tidigt exponera varulven i dess stora härlighet nästan direkt. Jag tycker dock att skådespelet är okej och varulvsdesignen är mycket fin. Filmens våldsamma scener är dock oerhört välgjorda och tillsammans med den snygga varulven kanske den förtjänar ett högre betyg. Definitivt sevärd och inte alls dålig utan har sina styrkor. Helt okej. 2+/3-
Stygga-Vargen (Anmäl)   4/10 2018
Har precis sett om den och den var bättre än jag kom ihåg att den var. Höjer betyget från 4 till 5.
Stygga-Vargen (Anmäl)   2/8 2016
Har inte sett den på år och dar men minns den som väldigt, väldigt bra!
Powha (Anmäl)   15/2 2016
Riktigt minnesvärd varulvsfilm som har mycket potential.
todape (Anmäl)   28/7 2015
En gammal skräckpärla som jag inte sett tidigare. I det stora hela en riktigt bra varulvsfilm som håller även i dag utan att kännas föråldrad. Bra skådespel. Det som ligger på filmens minuskonto enligt mitt tycke är manuset. Det är inte dåligt, men i tunnaste laget. Det finns inga sidospår och storyn känns lite väl förenklad. Men som film var detta en trevlig överraskning att placera i skräcksamlingen. Jag är lite smått generös i betygsättningen känner jag. Den ligger och balanserar mellan sex och sju. 7/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bad Moon