Bad News Bears

Originaltitel: Bad News Bears
Regissör:Richard Linklater
Utgivningsår:2005

Om Bad News Bears:

Den före detta professionella baseboll-spelaren Morris Buttermaker blir rekryterad av en advokat att leda The Bears, ett knatte-lag som knappast kan räknas till ett av de bättre. Han måste finna ett sätt att driva det här gänget av 12 unga idrottare till ett mästerskap mot deras hatade rivaler, The Yankees och deras avskyvärda coach.

Titel: Värsta gänget
Regissör: Tennyson Bardwell
År: 2009
Genre: Thriller, Skräck
The Skeptic

Billy Bob Thornton, Greg Kinnear, Marcia Gay Harden, Sammi Kane Kraft, Ridge Canipe, Brandon Craggs, Jeffrey Davies

Bill Lancaster, Glenn Ficarra, John Requa

Komedi

Med i listor: Baseboll
Diskussioner om Bad News Bears  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bad News Bears (58 st)
fridenpaden (Anmäl)   26/8 2017
Gillar baseballfilmer men det är väl mest tack vare Billy Bob som den här går att titta på. Är ju egentligen en väldigt larvig barnfilm. Svag trea. Har inte sett originalet
Krille80 (Anmäl)   20/11 2014
Det finns få så förutsägbara filmer som sportfilmer innehållande barn men ändå är det den enda slags film som det är OK med förutsägbarhet för i slutet av filmen mår man jättebra. När man sedan lägger till en sådan skön typ som Billy Bob Thornton och ett manus med massor av sköna repliker så höjer sig detta en ba bit över godkänt.
Lotso (Anmäl)   5/7 2014
I sin helhet en okej rulle. Definitivt inte på samma nivå som originalet. Men filmen har Billy Bob Thornton som en alkoholiserad rökande svärande tränare och det är väldigt svårt att inte uppskatta det till fullo. Han gör filmen, han äger filmen, han är filmen i sin helhet och han gjorde filmen till en underhållande åkning som gjorde att jag inte blev så arg eller tröttsam på denna som med andra remakes. Jag rekommenderar den enbart för hans insats och den är värt det!
Xenox (Anmäl)   21/7 2012
Svag trea. De gamla filmerna är mycket bättre.
ziferN (Anmäl)   24/8 2011
Mysig, smårolig och underhållande film med den allt underbara Billy Bob Thornton som är lika briljant som vanligt. Bra kvällsunderhållning!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bad News Bears