Betyg idag: 1 817 Besökare idag: 5 999

Originaltitel: Bad Santa
Regissör:Terry Zwigoff
Utgivningsår:2003

Om Bad Santa:

En jultomte och hans medhjälpare är bedragare på brottsturné, i avsikt att använda julhandelns trängsel och puls till att berika sig själva snarare än att sprida julglädje. Men det blir lite komplicerat när de stöter på en mobbad pojke.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Matthiew Klinck
År: 2008
Genre: Komedi
Hank and Mike

Billy Bob Thornton, Tony Cox, Brett Kelly (I), Lauren Graham, Lauren Tom, Bernie Mac, John Ritter, Cloris Leachman, Max Van Ville, Octavia Spencer, Ajay Naidu, Ethan Phillips, Tom McGowan, Alex Borstein, Matt Walsh

Glenn Ficarra, John Requa

Komedi, Kriminalare

Badder Santa

Recension Bad Santa

- Exterus sätter betyg 4 och skriver:
Jag undviker oftast julfilmer som pesten så det tog ett tag innan jag kom mig för att se den här, trots att det här knappast är en traditionell julfilm. Bad Santa handlar kort och gott om den cyniske, elake och gravt alkoholiserade Willie som i juletider arbetar som tomte på diverse shoppingcentrum. Han är vidrig, äcklig och helt samvetslös. Han är alltid full på jobbet och de barn som har oturen...

Recension av Bad Santa - Läs hela!

Diskussioner om Bad Santa  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bad Santa (804 st)
ouimadame (Anmäl)   19/12 2016
Så brutaaaalt vedervärdig
wasteoftime (Anmäl)   17/12 2016
Jag minns när den här kom. Jag minns hypen. Alla sa att den var ju så jäkla ball. Jag såg den. Jag höll inte med. Jag såg om den nu, 13 år senare, jag håller fortfarande inte med. Det är inte roligt, någonstans. Gordyal sa det bra "En jultomte som säger fuck, det är ju jättekul" Nej, det är det inte. Däremot är de mer drama-orienterade bitarna rätt bra, men inte i närheten för att rädda den här röran, speciellt inte eftersom det är en komedi, säger dom. 4,3 på SH-skalan.
Halofreak92swe (Anmäl)   8/12 2016
Måste höja till en 5! Så jäkla klockren film hahaha! Dör nästan av skratt och samtidigt så har den så mycket hjärta :) Den lilla killen är så härlig, dvärgen är störtskön men framför allt så är Billy Bob fucking KING! Svag 5. Ett måste varje jul! :D
Stygga-Vargen (Anmäl)   19/8 2016
Grym och klockren komedi med väldigt bra skådespelare.
Sunken25 (Anmäl)   5/1 2016
Riktigt grym komedi, ett måste varje jul. Den sparkar lågt ibland men förbiser man det så är det en klockren komedi. 8.1/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bad Santa