Betyg idag: 1 317 Besökare idag: 4 245

Originaltitel: Bad Santa
Regissör:Terry Zwigoff
Utgivningsår:2003

Om Bad Santa:

En jultomte och hans medhjälpare är bedragare på brottsturné, i avsikt att använda julhandelns trängsel och puls till att berika sig själva snarare än att sprida julglädje. Men det blir lite komplicerat när de stöter på en mobbad pojke.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Jesús del Cerro
År: 2009
Genre: Drama, Komedi, Familjefilm
Ho Ho Ho

Billy Bob Thornton, Tony Cox, Brett Kelly (I), Lauren Graham, Lauren Tom, Bernie Mac, John Ritter, Cloris Leachman, Max Van Ville, Octavia Spencer, Ajay Naidu, Ethan Phillips, Tom McGowan, Alex Borstein, Matt Walsh

Glenn Ficarra, John Requa

Komedi, Kriminalare

Badder Santa

Recension Bad Santa

- valsinger sätter betyg 4 och skriver:
Så här i december är det lätt att bli lite trött på på glitter, kulörta lampor, Disneyfilmer och tindrande barnögon. Då längtar man efter något som kan torka bort allt det smöriga och lyfta fram vad alla näringsidkares favorithelg egentligen handlar om: Pengar. Det tog ett år, men nu går äntligen Terry Zwigoffs hyllade tomtemassaker Bad Santa upp på våra svenska biografer. För Billy Bob Thorntons...

Recension av Bad Santa - Läs hela!

Diskussioner om Bad Santa  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bad Santa (806 st)
Dream (Anmäl)   01:49 19/11
Detta är typ den ända julfilmen som förtjänar ett högre betyg än 3. Då den visar en hyfsad verklighet av julen i vuxenålder förutom stölderna! Så här ser det delvis ut om man inte har barn samt vet att "Jultomten" inte finns på riktigt och när du förstått att julklapparna inte är gratis utan du eller någon annan har betalat...
vonadel (Anmäl)   27/12 2017
Så var det jul igen, och dags för lite julfilm. Tänkte först se Bad Santa 2, men kom på att jag nog ville se om denna först. Länge sedan jag såg den. Tycker den är bra, men undrar om jag inte tyckte den var lite bättre förra gången. Den är ganska nära em 7a (4a), men tycker inte riktigt den når upp nu. 6/10
ouimadame (Anmäl)   19/12 2016
Så brutaaaalt vedervärdig
wasteoftime (Anmäl)   17/12 2016
Jag minns när den här kom. Jag minns hypen. Alla sa att den var ju så jäkla ball. Jag såg den. Jag höll inte med. Jag såg om den nu, 13 år senare, jag håller fortfarande inte med. Det är inte roligt, någonstans. Gordyal sa det bra "En jultomte som säger fuck, det är ju jättekul" Nej, det är det inte. Däremot är de mer drama-orienterade bitarna rätt bra, men inte i närheten för att rädda den här röran, speciellt inte eftersom det är en komedi, säger dom. 4,3 på SH-skalan.
Halofreak92swe (Anmäl)   8/12 2016
Måste höja till en 5! Så jäkla klockren film hahaha! Dör nästan av skratt och samtidigt så har den så mycket hjärta :) Den lilla killen är så härlig, dvärgen är störtskön men framför allt så är Billy Bob fucking KING! Svag 5. Ett måste varje jul! :D
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bad Santa