Bad Teacher

Originaltitel: Bad Teacher
Regissör:Jake Kasdan
Utgivningsår:2011

Om Bad Teacher:

Den svärande och hänsynslösa Elizabeth är direkt olämplig för sitt jobb som lärare. Hon smygdricker under lektionerna, röker på och vill ingenting hellre än att gifta sig rik så hon kan sluta det jobb hon hatar. När hon blir dumpad av sin fästman börjar hon samla in pengar för att kunna förstora brösten och ställer in siktet på en ung och rik lärarvikarie. Hon får dock konkurrens av sin överenergiska kollega Amy samtidigt som hon måste hantera den sarkastiska gymnastiklärarens närmanden.

Titel: Bad Santa
Regissör: Craig Gillespie
År: 2007
Genre: Komedi, Romantik
Mr. Woodcock

Cameron Diaz, Lucy Punch, Jason Segel, Justin Timberlake, Phyllis Smith, John Michael Higgins, Thomas Lennon, Jillian Armenante, Matthew J Evans, Kaitlyn Dever, Kathryn Newton, Igal Ben Yair, David Paymer, Molly Shannon, Eric Stonestreet, Alanna Ubach

Gene Stupnitsky, Lee Eisenberg

Komedi

Recension Bad Teacher

- cineasten89 sätter betyg 3 och skriver:
Bad Teacher verkar klyschartat vid första anblicken. En elak och dålig lärarinna som trånar efter skolans snygga vikarie och som gör allt för att bli populär och tävla mot skolans populäraste lärarinna. Ja, man vet ju ungefär hur slutet blir. Men trots den förutsägbara utvecklingen i storyn, så är filmen stundtals underhållande. Cameron Diaz utstrålar i sin roll som den elaka lärarinnan som precis...

Recension av Bad Teacher - Läs hela!

Diskussioner om Bad Teacher  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bad Teacher (218 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   3/4 2018
Sist jag såg denna film - vilket var några år sen nu - så tyckte jag att den var asrolig. Nu har jag precis sett om den och idag kan jag faktiskt inte begripa hur jag kunde gilla det här eländet. Som helhet är den bara seg och tråkig och i övrigt är den bara larvig och överdriven. Sänker betyget från 5 till 1 nu.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
NoWireHangers (Anmäl)   18/9 2017
Cameron Diaz är bra som vanligt men storyn är det inte mycket med och någon skrattfest blir det aldrig, bara lite småroligt emellanåt.
yrkeschaufföre (Anmäl)   24/8 2017
Själva filmen är nog en tvåa men jag gillar Cameron och Jason så trean får vara kvar.
Murvel48 (Anmäl)   23/7 2017
Halvtaskig film men "Annie Lööv" var rätt bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bad Teacher
Se filmen