Bad Timing

Originaltitel: Bad Timing
Regissör:Nicolas Roeg
Utgivningsår:1980

Om Bad Timing:

En ung, amerikansk kvinna kommer till akuten efter vad som verkar vara ett självmordsförsök genom överdos. Polisen misstänker dock att kvinnans älskare, en amerikansk psykolog, kan vara inblandad. Medan läkarna kämpar för att rädda kvinnans liv, sitter psykologen i polisförhör och deras gemensamma liv återberättas i minnesbilder.

Titel: I nattens mörker
Originaltitel: Dressed to Kill
Regissör: Brian De Palma
År: 1980
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
I nattens mörker
Titel: Rösten från andra sidan
Originaltitel: Don't Look Now
Regissör: Nicolas Roeg
Originaltitel: Tsaplya i zhuravl
Regissör: Jurij Norsjtejn
År: 1974
Hägern och tranan

Art Garfunkel, Theresa Russell, Harvey Keitel, Denholm Elliott, Daniel Massey, Dana Gillespie, William Hootkins, Eugene Lipinski

Yale Udoff

Drama

Bad Timing: A Sensual Obsession

Storbritannien
Med i listor: People's Choice Award i Toronto
Diskussioner om Bad Timing  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bad Timing (22 st)
Hypostas (Anmäl)   20/5 2016
Bra film som påminner lite om Polanskis Bitter Moon. Alla klagar på Art Garfunkel, men jag tyckte faktiskt att han var riktigt creepy (på ett bra sätt) i huvudrollen.
Sture Stenhög (Anmäl)   1/4 2016
Den här filmen hade vissa intressanta aspekter, men tyvärr verkar Roeg mer intresserad av tidshopp och allmänt flum än att faktiskt utforska dem. Theresa Russell har inte heller den karisma som hennes roll kräver, då tycker jag rent av att Art Garfunkel fungerar bättre helt enkelt eftersom hans roll snarare kräver en brist på karisma. Men hursomhelst känner jag aldrig att jag blir speciellt intresserad av någon av dessa två karaktärer. Eller av något alls i den här undermåliga rullen
emilstjernholm (Anmäl)   21/2 2014
Klippning och musik håller hög klass och överlag fin stämning. Håller med kritikerna - Art Garfunkel har inget framför en kamera att göra. Horribelt stel.
Gordyal (Anmäl)   16/9 2013
Stabilt om än något odynamiskt. Huruvida Russell gör sitt livs roll, eller om hon bara framstår så strålande ihop med träbocken Art Garfunkel - eller om det är en kombination - det vet jag inte. Hon gör i vilket fall väldigt bra ifrån sig även om hon inte riktigt prickar hela registret. (8/15)
jonbo (Anmäl)   7/11 2010
Theresa Russel är en högst underskattad skådespelerska. Men filmen, om än tekniskt bra, lider av Art Garfunkel och en enda utdragen känsla.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bad Timing