Baise-Moi

Originaltitel: Baise-Moi
Regissör:Virginie Despentes, Coralie
Utgivningsår:2000

Om Baise-Moi:

Två unga kvinnor lever i Paris stenhårda undre värld med prostitution, knark och våld. Misshandel, våldtäkter och mord tillhör en grym vardag. De två stöter ihop efter det att den ena skjutit sin egen bror. De ger sig av från Paris med bil. Det blir en vansinnig resa, där de båda kvinnorna hämnas männens övergrepp med rån, mord och sexuella erövringar.

Titel: Thelma & Louise

Vuxenfilm, Kriminalare, Thriller, Roadmovie

Frankrike

Recension Baise-Moi

- weng-weng sätter betyg 4 och skriver:
I "Knulla-mig" från 2000 av Virgine Despentes och Coralie Trinh Thi springer två arga kvinnor på varandra av en slump och förenar sig i en blodig bärsärkargång mot allt och alla som kommer i deras väg. Filmen hade svensk premiär på Stockholm Film Festival men kunde sedan endast ses på mindre biografer, drivna främsta av ideella syften. I andra länder befästes den ibland med ett x för att markera...

Recension av Baise-Moi - Läs hela!

Med i listor: Roadmovie Top 50, Vuxenfilm Top 50
Diskussioner om Baise-Moi  (0 diskussioner)
Kommentarer om Baise-Moi (257 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Zero75 (Anmäl)   12/1 2017
Haha. Ni trodde att ni skulle kunna mys snuska. Att det skulle vara nån Spit on your grave runk. Den här är nåt annat, den här vänder sig om och skjuter dig. Spottar på dig. Och du kan inte vara stolt över dig själv nån gång.
Raimo_1985 (Anmäl)   19/2 2016
Sicket jäkla SKRÄP man ser ibland. Undrar om den var cool när den kom? Nu ska jag gå och duscha lite.
Sangraal (Anmäl)   24/11 2015
Lite småkul på sina ställen, men de borde verkligen ha satsat mer på något konstnärlig än att försöka få till något halvdokumentärt. Resultatet tycker jag bara blev ointressant och utan finess.
dudson (Anmäl)   15/4 2015
Fyfan vilken bedrövlig pretentiös dynga som enbart är gjord är för att provocera. Dom där två slynorna förtjänade allt dom råkade ut för.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Baise-Moi