Bait

Originaltitel: Bait
Regissör:Kimble Rendall
Utgivningsår:2012

Om Bait:

En stor tsunami drabbar Australiens västkust. En grupp av överlevande har tagit skydd i ett översvämmat shoppingcenter men mitt ibland dem i det mörka vattnet väntar hungriga tigerhajar, den mest våldsamma haj som existerar.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Mark A Lewis
År: 2009
Genre: Skräck
Arctic Outbreak

Phoebe Tonkin, Julian McMahon, Sharni Vinson, Xavier Samuel, Cariba Heine, Alex Russell, Lincoln Lewis, Alice Parkinson, Dan Wyllie

Russell Mulcahy, John Kim

Action, Thriller, Skräck

Shark

Australien, Singapore
Diskussioner om Bait  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bait (45 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   1/11 2017
Håller med om att Hajen är avsevärt bättre men den här filmen är faktiskt också bra på sitt sätt. Bait är en spännande, underhållande och stundvis ganska rolig film som är klart sevärd.
produr (Anmäl)   2/4 2017
Har jag gett Shark Night en etta kan jag ju inte ge Bait mer.Dom är lika fåniga båda två.Det var någon som jämförde Baits effekter med Hajen. Hajen från 1975 slår den här med effekter tusen ggr om .Hajen är världens bästa hajfilm .Ska man jämföra med den så måste man komma med mer än det här och då menar jag inte bara effekterna.Urfånig film
Murvel48 (Anmäl)   16/10 2016
Jag räknade med ett bottennapp så det blev en klart positiv överraskning.
Kimchi (Anmäl)   4/9 2016
Filmtipset är trasigt. Jag älskar hajfilmer. Rek 1:a. Bullshit, det här är en riktigt bra hajfilm. Okej specialeffekterna är inte svinbra...det var dem inte i spielbergs hajen heller som man rullade runt på hjul. Men en bra grund för storyn, flera bra skådisar (Vinson), roliga repliker och blodtörstiga hajar.
F-M-J (Anmäl)   15/5 2015
Ett sömnpiller som inte infriade mina förväntningar. Själva idén blir oerhört svår att köpa från första början eftersom det är översvämmat av logiska luckor. Stark etta.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bait