Baker Street Irregulars

Originaltitel: Sherlock Holmes and the Baker Street Irregulars
Regissör:Julian Kemp
Utgivningsår:2007

Om Baker Street Irregulars:

En grupp smarta gatungar måste rädda självaste Sherlock Holmes från en falsk mordanklagelse och samtidigt finna två medlemmar av deras gäng som har försvunnit.

Jonathan Pryce, Bill Paterson, Anna Chancellor, Aaron Taylor-Johnson, Michael Maloney, Ben Smith, Frank Murray, Mia Fernandez

Bev Doyle, Richard Kurti

Drama, Familjefilm, Kriminalare, Mysterium

Storbritannien, Irland
Med i listor: Sherlock Holmes
Diskussioner om Baker Street Irregulars  (0 diskussioner)
Kommentarer om Baker Street Irregulars (2 st)
peterclash (Anmäl)   20/4 2014
Väldigt oortodox gestaltning och historia, men den är bra ändå. Spännande och välgjord.
Mara Jade (Anmäl)   1/11 2007
Jonathan Pryce var ett synnerligt besynnerligt val för rollen som Sherlock Holmes. Han är en duktigt skådespelare och han gör ett bra jobb i filmen, men någon passade Sherlock Holmes är han inte, vare sig utseendemässigt eller karaktärsmässigt. Ju fler nya Sherlock Holmes filmer som görs destu mer fundersam blir jag om manusförfattarna överhuvudtaget har läst böckerna eller sett de tidigare filmerna..