Betyg idag: 1 037 Besökare idag: 4 720

Originaltitel: Balibo
Regissör:Robert Connolly
Utgivningsår:2009

Om Balibo - mörkläggningen:

Året är 1975 och Indonesien förbereder sig för att invadera Östtimor. Fem australiska journalister försvinner spårlöst och det blir utrikeskorrespondenten Roger Easts uppdrag att ta på vad som hänt med de försvunna männen. Tillsammans med den unge José Ramos-Horta, som senare kom att bli Östtimors president, kommer han något på spåret han inte kunnat ana. Baserad på en sann historia.

Titel: The Hunting Party
Regissör: Alexandre de La Patellière, Matthieu Delaporte
År: 2012
Genre: Komedi
Det är bara förnamnet

Anthony LaPaglia, Oscar Isaac, Nathan Phillips, Damon Gameau, Gyton Grantley, Simon Stone, Paul Sonkkila, Mark Leonard Winter, Thomas M Wright

Robert Connolly

Drama, Thriller, Mysterium

The Balibo Conspiracy

Australien
Diskussioner om Balibo - mörkläggningen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Balibo - mörkläggningen (19 st)
origC-J (Anmäl)   2/4 2016
Hyfsat hantverk och alltid kul att se Anthony LaPaglia. Men det finns som nämnts bättre filmer på liknande tema. Ironiskt att det i filmen nämns att ingen brydde sig om folkmordet tills några australiensare dog. Den här filmen handlar ju inte alls om en vit man utan att ge nån vidare inblick i konflikten...
KyLLo (Anmäl)   16/9 2015
En bra film, även om jag inte får gåshud. Enskilda scener väcker mer intresse än helheten. Att det är en sann och tragisk händelse är inget som höjer filmbetyget för min del. Jag tycker att det finns filmer med liknande tema som är både bättre och sämre.
Rele (Anmäl)   11/9 2015
Indonesien slaktade människor i Östtimor och resten av världen brydde sig inte så mycket av det. En film baserad på en sann historia ger ett bra betyg.
Gordyal (Anmäl)   21/1 2013
En angelägen historia och några riktigt starka scener räcker inte för att hjälpa detta sömnpiller till en trea. (6+/15)
ledsenpirat (Anmäl)   26/11 2012
Ville tycka om den, men den är förvånansvärt oengagerande och segt och luddigt berättad. Vaga skådespelarinsatser m.m. Fokuserar bara på journalistens uppdrag och man lär sig inte mycket mer om själva konflikten.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Balibo - mörkläggningen