Betyg idag: 1 518 Besökare idag: 7 508

Originaltitel: Ballerina
Regissör:Eric Summer, Éric Warin
Utgivningsår:2016

Om Ballerinan och uppfinnaren:

Felicia är en föräldralös flicka med en passion i livet: att dansa! Tillsammans med kamraten Victor, som har planer på att bli en stor uppfinnare, kommer hon på en makalös plan för att fly från barnhemmet och ge sig ut på äventyr mot Paris – en stad fylld av ljus och med Eiffeltornet under uppbyggnad. Men för Felicia har äventyret bara börjat. Nu måste hon kämpa som aldrig förr för att visa att hon har vad som behövs för att bli prima ballerina på Operan i Paris.

Elle Fanning (röst), Dane DeHaan (röst), Maddie Ziegler (röst), Carly Rae Jepsen (röst), Terrence Scammell (röst), Tamir Kapelian (röst), Julie Khaner (röst), Joe Sheridan (röst), Elana Dunkelman (röst), Shoshana Sperling (röst)

Carol Noble, Eric Summer, Laurent Zeitoun

Animerad, Familjefilm, Musikal, Äventyr

Leap!

Frankrike, Kanada
Diskussioner om Ballerinan och uppfinnaren  (1 diskussioner)
Kommentarer om Ballerinan och uppfinnaren (4 st)
myslas (Anmäl)   10/12 2017
Charmig liten film om än rätt förutsägbar.
Freja Lindberg (Anmäl)   1/12 2017
Den är jätte bra! Jag ÄLSKADE filmen! Tjejen i huvudrollen var väldigt charmig. Filmen är ju t.o.m rolig hela tiden!
larsen1976 (Anmäl)   15/10 2017
Ingen balletfantast, men trots det riktigt rolig och bra film där det blir rafflande action redan från start.
foppa99 (Anmäl)   10/4 2017
Åh, den här är jättebra. Allt me killen e sådär.. Men tjej-storyn är ganska underbar
Se filmen