Bananrepubliken

Originaltitel: Moon over Parador
Regissör:Paul Mazursky
Utgivningsår:1988

Om Bananrepubliken:

Jack befinner sig på filminspelning i mellanamerika, när landets diktator dör. Jack får då av diktatorns närmaste man, det oemotståndliga erbjudandet om att spela diktatorn, sitt livs roll.

Titel: Almost an Angel
Regissör: Brian G Hutton
År: 1983
Genre: Romantik, Äventyr
High Road to China

Sonia Braga, Richard Dreyfuss, Raul Julia, Jonathan Winters, Dana Delany, Fernando Rey, Charo, Marianne Sägebrecht

Leon Capetanos, Paul Mazursky, Charles G Booth

Komedi, Romantik, Äventyr

Diskussioner om Bananrepubliken  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bananrepubliken (9 st)
Fläskkäft (Anmäl)   7/12 2011
Det enda som bär upp filmen är Dreyfuss enmansshow, han är en av mina favoriter och kan få mig att både gapskratta och gråta. Tyvärr räddar det inte filmen från att vara rätt så tråkig emellanåt. Det blir lite för vänligt mot slutet, hade varit roligare om "Presidenten" missbrukade systemet och sket i konsekvenserna, men detta är ju Hollywood......
Gordyal (Anmäl)   29/7 2011
Men vad faan? En rapp och sylvass synops massakreras av buskis och annan endimensionell humor. Detta hade kunnat vara riktigt bra, men det blev mest skit... (5+/15)
juaern (Anmäl)   4/2 2007
Nu var det några år sedan jag såg den, men minns den som en utav de bättre.
yrkeschaufföre (Anmäl)   8/9 2004
Kul ide som det säkert skulle gå att göra en bra film av, Richard Dreyfuss lyfter den ett hack.
Gohrim (Anmäl)   12/6 2004
Det var ett par år sendan jag såg den här filmen, fastnade för den direkt. ett klart + är den underbara musiken i filmen. Den är verkligen inte så tråkig och enkel som den kan kännas om man bara läser beskrivningn. Har du inte sett den så bör du göra det har svårt att tänka mig att nån kan tycka att denna film är dålig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bananrepubliken