Banditer

Originaltitel: Bandits
Regissör:Katja von Garnier
Utgivningsår:1997

Om Banditer:

Fem kvinnliga fångar bildar ett popband för att få tiden att gå. De får möjlighet att spela utanför murarna på fångvaktarnas årsmöte och därifrån rymmer de.

Jasmin Tabatabai, Katja Riemann, Nicolette Krebitz, Jutta Hoffmann, Hannes Jaenicke, Werner Schreyer, Andrea Sawatzki, Oliver Hasenfratz, August Schmölzer, Heio von Stetten, Peter Sattmann

Uwe Wilhelm, Katja von Garnier

Drama, Komedi

Tyskland, Frankrike
Med i listor: Fiktiva musiker
Diskussioner om Banditer  (0 diskussioner)
Kommentarer om Banditer (14 st)
menschenfeind (Anmäl)   28/7 2006
Älskade den när jag såg den, måste se den igen.
fröken_lila (Anmäl)   30/3 2006
vaddå drama.. den är lika komisk som dramatisk och så har den några absolut lyckade actionsekvenser också. Jag kan verkligen rekommendera den här filmen, och soundtracket också - dessutom har Jasmin Tabatabai även gett ut ett eget album som är lika bra!
elingu (Anmäl)   12/2 2006
Var längesen jag såg den, men då gillade jag den jättemycket. Har inte kunnat få tag i filmen, däremot soundtracket. Men jag tyckte handlingen var kul, och musiken är jättebra.
wearywriter (Anmäl)   3/2 2006
Amazon är nog den enda(?) butiken som säljer soundtracket, dock får du fixa beställningen på tyska då... http://www.amazon.de/exec/obidos/AS IN/B00000JP44/banditsforever/302-5649332-8964853
gavrila (Anmäl)   2/12 2005
Hmm Länge sedan jag såg den. Sjysst film med ett coolt tema och bra känsla. Den scenen där jag i vanliga fall börjar gnälla om att en film flippar ur fungerar utmärkt i banditer. Hade kanske dock inte funkat lika bra om den inte varit tysk. Men vilket soundtrack!! Någon som vet var man kan få tag i det?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Banditer