Banditernas fiende

Originaltitel: Django il bastardo
Regissör:Sergio Garrone
Utgivningsår:1969

Om Banditernas fiende:

Den mystiske Django dyker upp i en västernstad och börjar selektivt mörda de personer som tidigare svikit honom...Spöklik västern och ett av många plagiat på Djangotemat.

Anthony Steffen, Rada Rassimov, Luciano Rossi, Paolo Gozlino, Teodoro Corrà, Carlo Gaddi

Sergio Garrone, Anthony Steffen

Action, Thriller, Western, Skräck

Django the Bastard

Italien, Spanien
Med i listor: Spaghetti-western
Diskussioner om Banditernas fiende  (0 diskussioner)
Kommentarer om Banditernas fiende (10 st)
Gordyal (Anmäl)   1/1 2017
Stenhård i en halvtimme ungefär, sedan blir det rätt så tjatigt. Anthony Steffen höjer inte betyget. (7+/15)
tpb (Anmäl)   25/9 2011
Svag trea, det är svårt att inte mjukna inför den stabbiga B-känslan :)
JoeL431 (Anmäl)   29/8 2011
Finns en del minnesvärda karaktärer
FabianBom (Anmäl)   14/2 2011
helt ok spaghetti western med anthony steffen
kungkalas (Anmäl)   23/5 2010
Väldigt underhållande rulle med en fåordig och serietidningsaktig hjälte (tänk Fantomen) som klarar nästan allt. Skjuter snabbare än sin egen skugga, typ... Huvudskurkens galna yngre bror är dessutom en ganska intressant karaktär. Spaghettivänsternklyschorna haglar, vilket förstås är helt underbart. Det enda man saknar är lite humor, som det ju faktiskt finns en del av i många andra spaghettiwesterns. Här är det mörkt och tät stämning närmast rakt igenom.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Banditernas fiende