Banga inte

Originaltitel: Banga inte
Regissör:Fanni Metelius
Utgivningsår:2011

Om Banga inte:

Tre tjejkompisar med Mickan i spetsen är på fest. Medan Mickan strular med Leon blir Daniella förnedrad av Jesper. Om vänskap och förpliktelser, om svek och normer i en känslig och nostalgisk ungdomsskildring som slungar oss tillbaka till 90-talets slut.

Titel: Den starkare

Fanni Metelius

Kortfilm

The Unruly

Sverige
Diskussioner om Banga inte  (0 diskussioner)
Kommentarer om Banga inte (13 st)
Rai (Anmäl)   27/2 2018
Går att se i alla fall, men inte mycket till intryck!!
AlbinWesley (Anmäl)   5/1 2015
Den är ju bra egentligen men jag är fan så jävla trött på Aqua och hela den där grejen att det står mig upp i halsen. Jag vill aldrig mer höra det värdelösa skitbandet för de är inte roligare nu än vad de var bra när de kom. Förlåt jag ska lugna ner mig, men det är fan sant.
astroid (Anmäl)   2/4 2013
Jag tycker inte att den berörde nämnvärt. Visst var det duktiga skådespelare och bra regi men belysningen av maktstrukturerna hade kunnat göras bättre. Budskapet levererades som i en viskning och det blir klent.
fr4llan (Anmäl)   10/3 2013
Jag vet inte riktigt med den här filmen. På ett vis tycker jag det är intressant att belysa hierarkierna och maktstrukturerna men jag känner att det kunde gjorts på ett intressantare vis. Det känns lite tråkigt och förutsägbart.
Raimo_1985 (Anmäl)   3/3 2013
Riktigt bra skådespeleri och de har fångat tidsandan sjukt bra. Vadå orealistiskt?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Banga inte