Bangkok Dangerous

Originaltitel: Bangkok Dangerous
Regissör:Danny Pang Fat, Oxide Pang Chun
Utgivningsår:1999

Om Bangkok Dangerous:

Han föddes döv och mobbades svårt av jämnåriga som liten. Han brukade följa med sin mamma till skjutbanan där hon jobbade som städare och tog så småningom över städjobbet. Inte förrän han får provskjuta en pistol själv för första gången förstår han att det sker något i samma ögonblick man trycker av, något som andra personer upplever som obehagligt. Själv besväras han inte av detta och det visar sig att han skjuter väldigt bra. En ung man som är på skjutträning, Joe, upptäcker Kongs talang och tar sig an honom som lärling. Kong får en ny vän och ett nytt yrke: mördare.

Titel: Bangkok Dangerous
Regissör: Jack Smight
År: 1969
Genre: Science Fiction
Den illustrerade mannen

Pawalit Mongkolpisit, Premsinee Ratanasopha, Patharawarin Timkul, Pisek Intrakanchit, Korkiate Limpapat, Piya Boonnak

Danny Pang Fat, Oxide Pang Chun

Action, Kriminalare, Romantik, Thriller

Thailand
Med i listor: Lönnmördare, Norrköping Filmfestival Flimmer 2002
Diskussioner om Bangkok Dangerous  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bangkok Dangerous (51 st)
DrJW (Anmäl)   10/7 2018
Jag såg Nicolas Cage-remaken först och jag visste inte då att filmen var en remake av The Pang Brothers ursprungliga debutfilm (dem gjorde både remaken och den här filmen). Jag vet att många inte tyckte om Cage-filmen, men jag gillade den verkligen. Cage var awesome och det var inte en shot for shot-remake som Funny Games och Pyscho, visst den har samma grund handling men det kändes inte som att man tittade på samma film igen. Men den här filmen var mycket bättre gjord i jämförelse med remaken, och den här var verkligen jävligt bra! Handlingen var riktigt bra, skådespelarna var riktigt bra, den var väldigt bra gjord och den har en riktigt cool filmfotografi, eller foto! Den här är hittills den bästa filmen från Thailand jag har sett!
ilBrutto (Anmäl)   19/9 2013
Less is more...
Andy_S (Anmäl)   8/9 2010
Filmen är snygg och något stämningsfull men faller på för många osannolikheter och det tunna manuset.
kollind (Anmäl)   11/5 2010
Annorlunda. Bra. Absolut inte vad jag väntat mig. Ingen hård action med andra ord :)
Adoniram (Anmäl)   4/5 2010
Intressantast med den här filmen är nog jämförelsen med den amerikanska remaken. De delar som känns oäkta i den senare (som flickan i drugstoren, slutet) stämmer helt plötsligt bra i sitt ursprungliga sammanhang. Originalet som vanligt klart bättre, men 4? Njaa .. det räcker nog inte riktigt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bangkok Dangerous