Bangkok Hilton

Originaltitel: Bangkok Hilton
Regissör:Ken Cameron
Utgivningsår:1989

Om Bangkok Hilton:

Hennes far försvann för 20 år sedan. Alla sa att han var död. Men de ljög. Han lever i en annan världsdel under ny identitet. Hennes sökande för henne till Bangkok. På flygplatsen stoppas hon av tullen som hittar ett parti narkotika i hennes väska. Domstolen dömer henne till lagens strängaste straff - döden! Hon förs till Thailands mest ökända fängelse, "Bangkok Hilton", i avvaktan på att domen ska verkställas...

Titel: Midnight Express
Originaltitel: Gorillas in the Mist: The Story of Dian Fossey
Regissör: Michael Apted
År: 1988
De dimhöljda bergens gorillor

Denholm Elliott, Nicole Kidman, Deborah Kara Unger, Joy Smithers, Hugo Weaving, Judy Morris, Jerome Ehlers, Lewis Fiander, Noah Taylor, Norman Kaye, Pauline Chan, Gerda Nicolson, Richard Carter, Tan Chandraviroj

Ken Cameron, Terry Hayes, Tony Morphett

Drama, Mini-serie

Australien
Diskussioner om Bangkok Hilton  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bangkok Hilton (133 st)
Pingstpastorn (Anmäl)   15:15 7/8
Skådespelarna gör ett bra jobb och storyn är det inget fel på men däremot är filmen väldigt seg och faktiskt ganska tråkig emellanåt.
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Det här är en TV-serie(mini) från 1989 (den bästa TV-serie jag kan minnas) så man får väl ha överseende med den väldigt dåliga tekniska kvalitén. Men man blir kompenserad genom ett mycket spännande drama/thriller som är hela 4 timmar lång. Handlingen utspelas till stor del i Thailändsk fängelsemiljö. När jag betygsätter den här bortser jag från det mesta, utom handlingen.
Stygga-Vargen (Anmäl)   3/10 2016
Ibland blir en film bra tack vare skådespelarna och detta är en sådan film. Inte för att storyn är dålig men tempot är ganska lågt så det blir lite segt emellanåt. Men tack och lov lyckas skådespelarna lyfta upp det hela och det rejält! Med sämre skådespelare hade detta blivit en kalkonrulle men nu lyckades man få tag i rätt skådespelare och tack vare det blir betyget en svag 5:a.
Spaderfyra (Anmäl)   25/12 2015
Sett den två gånger. Ännu bättre vid repristitten. För mig är det här en film som finns med på tio-i-topplistan. Nicole Kidman är suverän. Sevärd.
Ghostface (Anmäl)   30/9 2015
Att se filmen idag och att ha sett den 1989 är nog två olika saker då flera filmer på samma tema har passerat revy genom åren och förminskat spänningen. Dramatiken mellan Kidman, Weaving och Elliott gör filmen sevärd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bangkok Hilton