Bänken

Originaltitel: Bænken
Regissör:Per Fly
Utgivningsår:2000

Om Bänken:

Sex villrådiga personer på en bänk som väntar på att livet ska börja. Just denna bänk är belägen i en förort till Köpenhamn. Dit åker alkoholisten Kaj varje dag och ägnar större delen av dagen åt att gnälla tillsammans med sin dryckesbroder Stig. Kajs dystra liv avbryts tvärt när han upptäcker att den unga kvinnan som flyttat in i huset i närheten är hans dotter Liv, som han inte träffat på 19 år...

Titel: Dråpet
Originaltitel: CCCP Hockey
Regissör: Bengt Löfgren
År: 2004
CCCP Hockey

Jesper Christensen, Marius Sonne Janischefska, Stine Holm Joenszen, Nicolaj Kopernikus, Jens Albinus, Sarah Boberg, Benjamin Boe Rasmussen, Lars Brygmann

Kim Leona, Per Fly

Drama

Baenken

Danmark

Recension Bänken

- Henko sätter betyg 3 och skriver:
Jag tycker denna skildring är sådär faktiskt, det är starkt gripande hur Kaj faktiskt förändras när hans dotter kommer in i hans liv och ett hopp plötsligt tänds hos honom om att äntligen få känna sig behövd och älskad igen och även hur motivationen likaså raseras när han får avslag om sin innersta vilja att ge kärlek. Det är också berörande hur denna innersta vilja att fortfarande ge kärlek faktiskt...

Recension av Bänken - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2002
Diskussioner om Bänken  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bänken (101 st)
Guunsan (Anmäl)   28/1 2018
Klart sevärd film! Mycket bra skådespelare och gripande historia. Jesper Christensen (och de andra också) är sååå bra! En solklar 4:a.
Pingstpastorn (Anmäl)   19/11 2017
Den här vill jag inte se igen.
Filmfantast86 (Anmäl)   30/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   1/8 2016
Det här är riktigt bra! Gripande och rörande! Väldigt välspelat och välregisserat! Dansk film när den är som bäst!
Gigi1943 (Anmäl)   15/1 2014
Bänken är ju oerhört stark med superbra slådespelare (jag tycker danskarna är suveräna). Man lider verkligen med de drabbade. Har sett alla i trilogin.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bänken