Bara Bea

Originaltitel: Bare Bea
Regissör:Petter Næss
Utgivningsår:2004

Om Bara Bea:

Bea är fullt upptagen med den allt överskuggande frågan för en 16-åring: att göra DET. Alla andra har ju gjort det. Det är inte så noga med vem man gör det - det gäller ju bara att bli vuxen snabbt. Så när snyggaste killen i skolan visar sig intresserad verkar allt vara på väg att lösa sig. Men tjejkompisarna säger ju att man inte ska förlora oskulden till den man är kär i, man ska öva lite först... Det är då den inte fullt så coola, men snälle Anders dyker upp som en lösning.
Se filmen på CDON

Regissör: Curtis Hanson
År: 2005
Genre: Drama, Komedi
I hennes skor

Kaia Foss, Kamilla Grønli-Hartvig, Kim S Falck-Jørgensen, Maria Brinch, Ida Thurman-Moe, Espen Klouman-Høiner

Johan Bogaeus

Drama

Norge
Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2004
Diskussioner om Bara Bea  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bara Bea (66 st)
AlbinWesley (Anmäl)   9/6 2014
Helt ok, men onyanserade och platta karaktärer och väldigt generiskt tråkig handling. Inte så bra alltså.
Sarakin76 (Anmäl)   9/2 2013
Mitt i prikk!
Kajsa91 (Anmäl)   19/8 2011
Svag 4.... Trodde jag inte hade sett den, men längre och längre jag kom så märkte jag att jag hade det. Tror vi såg den i skolan någongång.. :P Hur som helst.. Rolig, charmig på nå sätt och jag tycker dom pratar fint ^^ Ingen film man ser om och om igen kanske, men några gånger skulle nog gå bra.
Hypostas (Anmäl)   10/8 2011
Gullig film, som visserligen är ganska klyschig men som har en charmig protagonist.
Clasen (Anmäl)   14/6 2010
En rätt enkelspårig (!) historia som ändå är rätt underfundig och har glimten.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bara Bea