Betyg idag: 1 324 Besökare idag: 4 694

Originaltitel: Before Sunset
Regissör:Richard Linklater
Utgivningsår:2004

Om Bara en dag:

Det har gått nio år sedan Jesse och Celine träffades en lång och romantisk natt för att sedan skiljas åt igen. Nu möts de igen i Frankrike i uppföljaren till "Bara en natt".

Titel: Bara en natt
Regissör: Hans Canosa
År: 2005
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Bröllopsnatten

Ethan Hawke, Julie Delpy, Vernon Dobtcheff, Louise Lemoine Torrès, Rodolphe Pauly, Diabolo

Richard Linklater, Julie Delpy, Ethan Hawke

Drama, Romantik

Recension Bara en dag

- valsinger sätter betyg 4 och skriver:
Kommer ni ihåg Bara en natt, filmen där Ethan Hawke och Julie Delpy tillbringar en romantisk natt i Wien tillsammans för att sedan gå skilda vägar följande morgon? Det var nio år sedan, och själv måste jag erkänna att jag nästan hade glömt bort den. Men trots att jag då upplevde originalfilmen som något av en mysig bagatell så blir Richard Linklaters senkomna uppföljare faktiskt ett riktigt kärt återseende....

Recension av Bara en dag - Läs hela!

Med i listor: Romantik Top 50
Filmnummer: 20119
Diskussioner om Bara en dag  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bara en dag (356 st)
Rai (Anmäl)   22:38 7/3
Gamla kärlek rostar aldrig blir bara patetiskt
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Fetjocke (Anmäl)   28/12 2016
Snäppet mer intressant än föregångaren. Här finns det faktiskt en handling, i och med att karaktärerna återser varandra efter så många år. Det blir en spänning som är lite tilltalande.
paninaro (Anmäl)   15/11 2016
Jag vet inte om jag kom in i den här serien på fel sida från början, men jag kan fortfarande faktiskt inte riktigt tycka om någon av de två huvudpersonerna. Han en träig amerikan och påfrestande i sin förutsägbara humor, hon är en skrivbordsproducerad klyschig drömmare. Detta samt att jag inte alls kan förmå mig att förstå varför de faller för varandra gör att i princip hela filmen faller. En tvåa blir det ändå för konceptet.
abnormal (Anmäl)   10/10 2016
Värdig uppföljare med bra dialoger och fantastiskt skådespel.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bara en dag