Bara få kan skoja så

Originaltitel: The Wrong Arm of the Law
Regissör:Cliff Owen
Utgivningsår:1963

Om Bara få kan skoja så:

Skurkarna i London vet hur det fungerar. Ingen bär vapen och ingen gör motstånd mot polisen, men sen dyker det upp ett nytt gäng som klär sig som poliser och stjäl från skurkarna.

Titel: Admiral
År: 1956
Genre: Komedi
Tehuset Augustimånen
Titel: Tillbaka till Yorkshire
Originaltitel: And When Did You Last See Your Father?
Regissör: Anand Tucker
År: 2007
Tillbaka till Yorkshire
Titel: Skandalen
Originaltitel: Scandal
Regissör: Michael Caton-Jones
År: 1989
Skandalen

Peter Sellers, Lionel Jeffries, Bernard Cribbins, Davy Kaye, Nanette Newman, Bill Kerr, Ed Devereaux, Reg Lye, John Le Mesurier, Graham Stark, Martin Boddey, Irene Browne

John Antrobus, Ray Galton

Komedi, Kriminalare

Storbritannien
Diskussioner om Bara få kan skoja så  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bara få kan skoja så (14 st)
RunRiot (Anmäl)   30/12 2013
Väldigt finurlig film som kanske tappar lite poänger här och var men ändå går hem rätt bra. Tyckte dock att upplösningen kändes lite luddig.
Albion (Anmäl)   18/4 2012
En komedi som balanserar farligt nära gränsen till fånig. Det är inte mycket att skriva hem om egentligen. Betyget blir en svag 3;a, dvs 3-
Pärlemor (Anmäl)   18/4 2007
Gammal hederlig rolig engelsk komedi, med några av dåtidens bästa skådespelare även i små roller!~ Lionel Jeffries som korkat befäl ... Man både småskrockar och skrattar högt. Peter Sellers tar ut svängarna i sin roll. :-) Välgjord komedi, säger Goeran, och jag håller med. Tål nog att ses om!
kennert (Anmäl)   20/8 2006
typisk engelsk gammal Sellers-komedi.
goeran (Anmäl)   20/8 2006
Jag såg om filmen idag (mindre än ett år sedan jag såg den senast) och jag tycker fortfarande att det är en välgjord komedi; humoristiska filmer med kvalité är väl nästan något av en brittisk specialitet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bara få kan skoja så