Barbarernas hämnd

Regissör:Richard Fleischer
Utgivningsår:1985
Antal betyg:2002 betyg

Om Barbarernas hämnd:

Tyrannen Gedren vill ha total kontroll i en barbarisk värld. Hon anfaller staden Hablac och dödar väktaren av en talisman vilket ger henne enorma krafter. Red Sonja, väktarens syster, drar ut på jakt efter Gedren med sitt magiska svärd. Talismanens mästare Kalidor följer med för att skydda henne.

Titel: Conan – barbaren
Regissör: Joe D\'Amato
År: 1984
Genre: Äventyr, Fantasy
The Blade Master

Brigitte Nielsen, Arnold Schwarzenegger, Sandahl Bergman, Paul L Smith, Ernie Reyes Jr, Ronald Lacey, Pat Roach, Terry Richards, Janet Agren, Donna Osterbuhr, Lara Lamberti, Hans Meyer, Francesca Romana Coluzzi, Stefano Maria Mioni

George MacDonald Fraser, Clive Exton

Action, Äventyr, Fantasy

Nederländerna, USA
Med i listor: Fantasy
Diskussioner om Barbarernas hämnd  (0 diskussioner)
Kommentarer om Barbarernas hämnd (115 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
andmoreagain (Anmäl)   31/3 2016
Helt klart den bästa barbarfilmen med Arnold. Vet inte om detta är en renodlad uppföljare...han heter ju för fan inte ens Conan. Jaja, verkar ha dåligt rykte och jag förväntade mig en outhärdlig kalkon (då jag var måttligt road av de två första) men här har alla spärrar verkligen släppt loss och det blir ju så mycket mer underhållande så. Kvalitetsfilm!
Raimo_1985 (Anmäl)   26/1 2016
Jag menar att jag höjer betyget till en svag fyra.
Raimo_1985 (Anmäl)   26/1 2016
Första titten på fem år och jag kan konstatera att den svaga fyran står fast :) Birgitte Nielsen är snygg ja. Filmen är härlig, och lagom lång/kort. Ungen är jobbig men lite rolig.
Murvel48 (Anmäl)   7/1 2016
*lol* Så jävla dålig... Synd att jag såg den för nu får Arnold sitt fina snittbetyg sänkt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Barbarernas hämnd