Barbarian Queen II: The Empress Strikes Back

Originaltitel: Barbarian Queen II: The Empress Strikes Back
Regissör:Joe Finley
Utgivningsår:1989

Om Barbarian Queen II: The Empress Strikes Back :

Althalia leder en revolt med hjälp av bönder och krigarkvinnor för att återerövra makten som har stulits från henne.

Titel: Barbarian Queen
Originaltitel: Conan the Barbarian
Regissör: John Milius
År: 1982
Conan – barbaren

Lana Clarkson, Greg Wrangler, Rebecca Wood, Elizabeth A Jaeger, Roger Cudney, Alejandro Bracho, Cecilia Tijerina, Orietta Aguilar, Carolina Valero, Monica Steuer

Howard R Cohen, Lance Smith

Action, Äventyr, Fantasy

USA, Mexiko
Diskussioner om Barbarian Queen II: The Empress Strikes Back  (0 diskussioner)
Kommentarer om Barbarian Queen II: The Empress Strikes Back (10 st)
Rai (Anmäl)   21:39 20/3
Denna föll mig inte i smaken men så var jag ett plutt som inte borde ha fått kolla på sådan här filmer...
ShenLong (Anmäl)   22/3 2012
klart bättre än ettan:D mindre rape dock:/
Robkiller (Anmäl)   7/7 2011
Ettan var så dålig att den blev lite kul... den här är så dålig... att den bara blir dålig. Dialogen är usel, skådespelarna likaså... handlingen simpel men dum... ungen är jobbig. En del slagsmål, men ingen som kan slåss. Det som till slut räddade första filmen var stora mängder naket, vilket för det mesta saknas här.
karlmats (Anmäl)   23/5 2011
Det här var då jävligt intetsägande. Standarddialog med några få försök att vara roliga men det mesta faller platt, vem fan kommer t.ex. på idén att skriva raden "Take it like a man" när två vakter ska till att våldta en tjej? Lite kul utläggning om bönder kontra adeln men överlag är det bara en ren transportsträcka mot slutet. Fightscenerna är ovanligt usla även för genren, kanske lätt blir så när ett gäng lättklädda toplessmodeller med svärd ska spöa skiten ur ett gäng smutsiga karlar men mycket av regin finns det ingen som helst ursäkt för. Clarkson är inte speciellt snygg heller. Enda ögongodiset värt namnet var nog fru Jaeger som än en gång visar på det tyska ursprungets förträfflighet. Sammantaget var det här ungefär lika kasst som originalet, blir således en 2a som sneglar nedåt. Dottern till dolmen som vill ha tronen kan också ha den sämsta brytningen sen Keanu Reeves i Dracula, och det utan att ens ha någon brytning inskriven!
Totenkopf (Anmäl)   16/1 2011
Ettan var lite kul åtminstone, den här var bara träig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Barbarian Queen II: The Empress Strikes Back