Barbarossa

Originaltitel: Barbarossa
Regissör:Renzo Martinelli
Utgivningsår:2009

Om Barbarossa:

Under 1100-talet styr den tyska kejsaren Barbarossa de norra delarna av Italien. Hans dröm är att erövra de mellersta och södra delarna av riket, som en gång i tiden tillhörde Karl den store. Men i norr har en ung man vid namn Alberto Da Giussano, från Milano bildat en armé av 900 män från olika städer och hans dröm är att krossa kejsaren och ge de norra delarna deras frihet tillbaka.

Titel: Attila - Krigarfolkets härskare
Regissör: Edward Bazalgette
År: 2006
Genre: Drama, Action, Krig
Hannibal

Rutger Hauer, Raz Degan, F Murray Abraham, Christo Jivkov, Antonio Cupo, Cécile Cassel, Kasia Smutniak, Ángela Molina, Elena Bouryka, Hristo Shopov, Federica Martinelli, Maurizio Tabani

Renzo Martinelli, Giorgio Schottler

Drama

Italien
Diskussioner om Barbarossa  (0 diskussioner)
Kommentarer om Barbarossa (17 st)
Robkiller (Anmäl)   22/3 2014
Medeltiden, tyskarnas invasion av norra Italien och modet hos de som vill slå tillbaka... kul med Rutger Hauer som tysk härskare, men i övrigt så brister den på rätt usla skådespelare, lågt tempo och värdelös regi... den håller dock intresset uppe och historiska filmer är alltid intressanta, även om trovärdigheten ibland brister en del...
precineadd (Anmäl)   22/10 2013
varför tittar jag på den här filmen?
Bumbi78 (Anmäl)   23/10 2012
Segdragen, rörig och alldeles för lång. Det positiva är kostymerna, delar av scenografin och den evige Rutger. Gillar man såna här filmer finns det så många oändligt mycket bättre titlar.
Harkaiden (Anmäl)   12/8 2012
Kul om man är två eller flera som kollar.
Ymir (Anmäl)   16/1 2012
A for effort, och kostymerna är jättesnygga, men...ja...alltså...en söminducerande lektion i varför fixeringen vid att medeltiden måste vara så jävla high concept skadar historisk film som genre. Och varför får en skådis som F Murray Abraham, som vunnit en fucking Oscar, aldrig vara med i bra film? Rutger Hauer och Raz Degan är också klart underskattade, varför ska de behöva jobba med ett så fruktansvärt manus som detta?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Barbarossa