Barbed Wire Dolls

Originaltitel: Frauengefängnis
Regissör:Jesus Franco
Utgivningsår:1975

Om Barbed Wire Dolls:

En prostituerad mördar sin älskare i ett svartsjukedrama och hamnar i fängelse. Men fängelset, i sann Jesus Franco-anda, drivs av en sadistisk kvinna med monokel. Kan fångarna få omvärlden att förstå vad som sker inom murarna på fängelset eller är flykt den enda vägen?

Titel: Violence in a Women's Prison
Originaltitel: Violenza in un carcere femminile
Regissör: Bruno Mattei
Regissör: Lee Frost
År: 1969
Genre: Thriller, Krig
Love Camp 7

Lina Romay, Paul Muller, Monica Swinn, Jesus Franco, Roger Darton, Ronald Weiss, Martine Stedil, Eric Falk, Peggy Markoff, Raymond Hardy, Beni Cardoso

Jesus Franco, Connie Grau, Christine Lembach

Drama, Vuxenfilm, Kriminalare, Thriller

Caged Women

Schweiz
Med i listor: Vuxenfilm Top 50, WIP
Filmnummer: 19795
Diskussioner om Barbed Wire Dolls  (0 diskussioner)
Kommentarer om Barbed Wire Dolls (9 st)
dudson (Anmäl)   28/9 2011
Ingen genial WIP direkt men den är skitig&rå med den obligatoriskt sadistiska fängelse chefen som ser tortyr av slödder fångarna som bästa medicin%) och sen den över nitiske hjälpredan som njuter av att plåga och säga dirty slut och filthy cow stup i ett =)
alexi (Anmäl)   17/7 2009
Slow-Motionscenen äger... jag trodde typ att det var ett skämt först^^. Sen insåg jag att Franco verkligen försökte göra något seriöst av det! Filmen är sevärd bara för den scenens skull!
idd (Anmäl)   23/6 2008
franco klantar till det igen när han försöker göra trött s&m-snusk i fängelsemiljö å filmens enda egentliga behållning är (som många redan nämnt) den fullständigt geniala fejkade slowmotionscenen.. vad fan i helvete tänkte de när de spelade in den å hur lyckades skådespelarna hålla sig för skratt!?
Ihsahn (Anmäl)   20/3 2008
Jag hade förväntat mig något vidrigt dåligt, men riktigt så illa var det inte. Filmen har faktiskt en handling och den ger inte men för livet. Sen är det alltid roligt med fejkade slow motion-scener och att få se världens sämsta flykt från världens säsmta fängelse. Men å andra sidan: hade jag velat se en porrfilm hade jag hyrt en...
tilapia (Anmäl)   26/11 2007
alltså, slow motionen-scenen kan vara det roligaste jag sett i hela mitt liv... precis när man tror att det inte kan bli bättre så bara fortsätter den...och fortsätter...!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Barbed Wire Dolls