Barfly

Originaltitel: Barfly
Regissör:Barbet Schroeder
Utgivningsår:1987

Om Barfly:

Henry, poet och alkoholist, fördriver de mesta av sin fritid på en bar, där han en dag möter Wanda, som också är alkoholist.

Titel: The Charles Bukowski Tapes
Regissör: Christian Lindblad
År: 1993
Genre: Komedi
Ripa Hits the Skids

Faye Dunaway, Mickey Rourke, Frank Stallone, Pruitt Taylor Vince, Jack Nance, Alice Krige, Charles Bukowski, J C Quinn, Sandy Martin, Robert Bassin, Gloria LeRoy, Joe Unger

Charles Bukowski

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om Barfly  (0 diskussioner)
Kommentarer om Barfly (60 st)
jonbo (Anmäl)   22/12 2016
Både Rourke och Dunaway är bra, och första halvan uppehar någon form av sunkig attraktion. Men sedan går luften ur och inget mer känns lika intressant.
Clark (Anmäl)   25/6 2016
Barbet Schroeder lyckas med det svåra att fånga och återskapa Bukowskis liv på vita duken och Rourke är begåvad nog att axla den rollen, som han gör med bravur. Typexempel på film där man kan spara varje citat ifrån protagonisten!
YouAreNrIchi (Anmäl)   9/4 2014
Det hände inte så mycket, men det gjorde det väl inte för Bukowski heller.
Ve72 (Anmäl)   27/5 2013
Usch så dålig så att jag somnade...
Sznax (Anmäl)   17/2 2013
En ganska ointressant film som mest flyter runt och inte har mycket att komma med. Ändå lyckas filmen komma någonvart i slutet, mycket tack vare en lagom sunkig känsla kombinerad med stark regi. Dunaway är väldigt bra, Rourke kanske inte lika mycket. Filmen håller tillbaka för både sluskigheten och poesin vilket blir en styrka i slutändan, det blir helt enkelt inte för mycket. Betyg 6.4
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Barfly