Betyg idag: 1 317 Besökare idag: 4 172

Originaltitel: L'enfant
Regissör:Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
Utgivningsår:2005

Om Barnet:

Bruno är 20, och hans flickvän Sonia är 18. Trots att de lever på socialbidrag och stölder, och att Sonia just fött deras första barn, så lever Bruno sorglöst bara för nuet.
Se filmen på Headweb

Originaltitel: Jodaeiye Nader az Simin
Regissör: Asghar Farhadi
År: 2011
Nader och Simin – en separation

Jérémie Renier, Déborah François, Jérémie Segard, Fabrizio Rongione, Olivier Gourmet, Anne Gerard, Bernard Marbaix, Jean-Claude Boniverd, Frédéric Bodson, Marie-Rose Roland, Leon Michaux, Delphine Tomson, Stéphane Marsin, Samuel De Ryck, François Olivier

Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne

Drama, Kriminalare, Romantik

The Child

Belgien, Frankrike
Med i listor: Guldpalmer, Skövde filmfestival 06
Diskussioner om Barnet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Barnet (141 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Astrojacob (Anmäl)   3/4 2015
Dardenne again, and again, and again.
hestret (Anmäl)   6/9 2014
Mer rent thrillerspännande än vad jag tycker de övriga Dardennefilmerna är - jaktscenen är uppenbarlgen speciell, men det var vissa andra ögonblick som verkligen fick mig att stålsätta mig - tänker framförallt på bilscenen i första halvan. Renier gör en mycket bra insats, men karaktärerna och skådespelarna i övrigt är inget att hurra för direkt. Upplösningen var lite svag och egentligen köper jag inte den aktion av Renier som utgör premissen för hela filmen. Visst kryllar det av tveksamma beslut i filmens värld, men när det är så hyperrealistiskt blir det ju mer tydligt och sticker ut lite mer. Dock är det självklart ledsamt och deppigt som sig bör. En av brödernas sämsta, men fortfarande solid film. 63/100
timbo93 (Anmäl)   3/6 2014
Ja! Så snyggt berättat. Älskar de långa scenerna och hur de hittat dem perfekta brytpunkterna i berättelsen.
#54 (Anmäl)   24/12 2012
Hoppfull, trots allt.