Barnmorden vid Robin Hood Hills

Originaltitel: Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills
Regissör:Joe Berlinger, Bruce Sinofsky
Utgivningsår:1996

Om Barnmorden vid Robin Hood Hills:

Dokumentär som synar ett mycket brutalt mord på tre åttaåriga pojkar i West Memphis, Arkansas. Det visar sig även att de tre unga pojkarna blivit sexuellt utnyttjade och tre hårdrockare, med koppling till satansdyrkan verkar vara de perfekta gärningsmännen. De ställs inför rätta och döms men är de verkligen skyldiga?

Titel: Barnmorden vid Robin Hood Hills 2: Uppenbarelser
Regissör: Andrew Jarecki
År: 2003
The Friedmans

Dokumentär

Diskussioner om Barnmorden vid Robin Hood Hills  (0 diskussioner)
Kommentarer om Barnmorden vid Robin Hood Hills (52 st)
gjoob (Anmäl)   7/4 2018
Helt klart den bästa av de tre dokumentärerna. Otroligt intressant och medryckande. Det är dock en stor fördel att man inte känner till historien så väl innan man ser den eftersom vissa saker då kan kännas repetitiva och förlegade.
Rai (Anmäl)   7/1 2018
Var visserligen länge jag såg denna dokumentär, men den var bättre än Devil's Knot filmen. Man blir lite mer tagen...
Stygga-Vargen (Anmäl)   26/12 2017
Efter att ha sett filmen Devil's Knot blev jag sugen på att se denna dokumentär när jag fick reda på att den fanns. Denna dokumentär är väldigt spännande och intressant och den känns mycket kortare än den faktiskt är.
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Tänkvärd
Barneyk (Anmäl)   25/1 2017
Det är ett helt otroligt fascinerande fall men dels känns det som att jag redan hade lite för mycket koll så mycket av informationen kändes inte överraskande och spännande och dels tycker jag att dokumentären lämnar lite för mycket hål på något sätt och kunde varit rappare. Men jag ser fram emot att se resten och få mer kött på benen. Stark trea!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Barnmorden vid Robin Hood Hills