Bartleby

Originaltitel: Bartleby
Regissör:Jonathan Parker
Utgivningsår:2001

Om Bartleby:

Kontoret för "Public Records" har precis fått en ny klient och behöver anställa en ny medarbetare. Intresset är tamt och en udda man vid namn Bartleby får jobbet. Till en början går allt bra, men efter ett tag börjar Bartleby vägra att anta vissa arbetsuppgifter. Chefen har ingen aning om hur han ska tackla den oväntade motsträvigheten, samtidigt som Bartleby uppvisar konstigare beteende för varje dag.

Titel: Gosford Park
Originaltitel: Gosford Park
Regissör: Robert Altman
År: 2001
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare, Mysterium
Gosford Park

Crispin Glover, David Paymer, Glenne Headly, Maury Chaykin, Joe Piscopo, Seymour Cassel

Catherine DiNapoli, Jonathan Parker

Drama, Komedi

Bartleby at the Office

Diskussioner om Bartleby  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bartleby (17 st)
jonbo (Anmäl)   24/3 2016
Har sina stunder dock.
uCj (Anmäl)   22/2 2008
En underhållande skruvad film! Det är ingen film som ger kramp i käkarna, men det är en kul film som lär tilltala dom som söker det udda. Sen så tycker jag man kan förstå Bartleby, person alltså, alltmer mot slutet. Många gånger skulle man själv också vilja säga: I prefer not to!
Taliah (Anmäl)   5/1 2008
Sjukt bra
Norton (Anmäl)   21/9 2005
vill så gärna sätta en fyra på denna, den är riktigt rolig och klart sevärd. Ändå så saknar den något...den skulle på något sätt kunnat gjorts bättre...till exempel på det sätt som "Kurosawa" föreslog innan mig...
Kurosawa (Anmäl)   27/8 2005
Inte så tokig uppdatering av Melvilles tidlösa klassiker men kanske skulle varit mer effektiv som en kortfilm på 50-60 minuter.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bartleby