Based on an Untrue Story

Originaltitel: Based on an Untrue Story
Regissör:Jim Drake
Utgivningsår:1993

Om Based on an Untrue Story:

Parfymtillverkaren Satin Chow drabbas av en ovanlig sjukdom som tar ifrån henne det viktigaste sinnesorganet i hennes liv - luktsinnet. Sjukdomen är så allvarlig att den till och med kan döda henne. Enda sättet för Satin att bli frisk är en hudtransplantation från någon som har samma genuppsättning som hon. Nu måste hon göra allt för att finna de enda personer som kan hjälpa henne att bli frisk - hennes systrar Couderoy och Velour, som hon separerades ifrån vid födseln. Producerad för TV.

Morgan Fairchild, Victoria Jackson, Ricki Lake, Dan Hedaya, Harvey Korman, Michael St Gerard, Dyan Cannon

George McGrath

Komedi

Filmnummer: 20931
Diskussioner om Based on an Untrue Story  (0 diskussioner)
Kommentarer om Based on an Untrue Story (7 st)
Djason (Anmäl)   6/11 2011
Lite rolig är den allt men oftast inte. Kommer ihåg att jag såg på den för att Ricki Lake var med, då på den tiden trodde jag hon bara gjorde sin rätt mediokra talkshow.
Anniebunny82 (Anmäl)   13/6 2007
Detta är ett klassiskt exempel på humor som är så dålig att det blir bra. Jag tycker att den flippar ut helt vilket får mig att ändå gilla den. :-)
dedmike (Anmäl)   5/3 2007
Läkaren (han var även med i Blazing Saddles) hade några roliga skämt.
_Fia_ (Anmäl)   4/3 2007
vissa filmer borde inte få göras..
enie (Anmäl)   9/9 2006
Jag förstår inte att jag såg klart den, men sitter man på jobbet mitt i natten och har inget att göra så... Vissa filmer är så dåliga att de nästan är bra, inte denna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Based on an Untrue Story