Betyg idag: 1 314 Besökare idag: 4 173

Originaltitel: BASEketball
Regissör:David Zucker
Utgivningsår:1998

Om BASEketball:

Tre ungdomar som inte har något vettigt för sig hittar på en ny sport som de kallar för Baseketball. Innan de vet ordet av har sporten förvandlats till en storindustri med ligor och sponsorer

Titel: Dodgeball
Originaltitel: The Waterboy
Regissör: Frank Coraci
År: 1998
The Waterboy

Trey Parker, Matt Stone, Ernest Borgnine, Yasmine Bleeth, Jenny McCarthy, Robert Vaughn, Dian Bachar, Trevor Einhorn

Jeff Wright, Lewis Friedman, David Zucker, Robert LoCash

Komedi

Recension BASEketball

- m86 sätter betyg 5 och skriver:
När det gäller sjuk-humor, så är nog David Zucker en av dom bästa på att regissera! Här i denna film får han hjälp av South Park-skaparna Trey Parker & Matt Stone, som båda två spelar gudomligt roligt! Denna komedi handlar om två kompisar som är riktiga förlorare: Joe "Coop" Cooper (Parker) & Doug Reimer (Stone) som tillsammans av en ren slump, kommer på en helt ny sport som kallas "Baseketball"...

Recension av BASEketball - Läs hela!

Diskussioner om BASEketball  (0 diskussioner)
Kommentarer om BASEketball (307 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Larvig och överdriven.
yrkeschaufföre (Anmäl)   11/11 2015
Ganska länge sen jag såg den här. Jag uppskattar hur de driver med cheerleaders och det finns poänger i en del av psykningarna men den håller lite väl låg nivå och har egentligen ingen handling. ett stort plus för alla "uppgifter" som Jenny McCarthy utför.
Sture Stenhög (Anmäl)   26/8 2015
Jag gillar Trey Parker och Matt Stone, och även David Zucker. Så det känns lite konstigt att jag inte har sett den här förrän nu, men nu när jag har sett den, så känns det som att jag gott hade kunnat vänta ett tag till. Det tråkiga är att det känns som att den här mediokra smörjan kunde ha gjorts av vilken medelmåtta som helst, det är bara en massa trötta bögskämt och din-mamma-skämt varvat med ramla-och-slå-sig-humor. Matt och Treys patenterade humor syns det knappt ett spår av, samtidigt som Zucker väl helt enkelt hade passerat sin topp vid det här laget, han har trots allt inte gjort något vettigt på minst 20 år. Här finns något enstaka skämt som är lite småkul. Det är allt. Svag tvåa
vonadel (Anmäl)   5/5 2015
Ja, vad ska man säga...vissa riktigt roliga scener, andra riktigt dåliga. Balanserar ständigt där emellan. Gillar du humor på ganska låg nivå, med mycket under bältet. Ja, då är detta en film för dig. 5/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till BASEketball