Betyg idag: 1 068 Besökare idag: 5 889

Originaltitel: Basic Instinct
Regissör:Paul Verhoeven
Utgivningsår:1992

Om Basic Instinct - iskallt begär:

Polisen Nick Curran vid kriminalpolisen i San Francisco undersöker det bestialiska mordet på en f.d. rockstjärna. Överst på listan över misstänkta står älskarinnan Catherine Tramell. Hon är en författare som skriver deckare vars innehåll har en märklig förmåga att bli verklighet. Curran blir besatt trots att han är med i hennes nästa bok.

Titel: Wild Things
Regissör: Barry Levinson
År: 1994
Genre: Drama, Thriller
Skamgrepp

Michael Douglas, Sharon Stone, Jeanne Tripplehorn, George Dzundza, Denis Arndt, Leilani Sarelle, Bruce A Young, Chelcie Ross, Dorothy Malone, Wayne Knight, Daniel von Bargen, Stephen Tobolowsky, Benjamin Mouton, Jack McGee, Bill Cable

Joe Eszterhas

Kriminalare, Thriller, Mysterium

Frankrike, USA

Recension Basic Instinct - iskallt begär

- billybob sätter betyg 5 och skriver:
Filmen handlar om en iskall och sexig författarinna som använder sina böcker som sitt alibi mot de anklagelser hon fått av polisen. Hon misstänks ha mördat en man med en issyl, direkt efter en vild orgie. Michael Douglas spelar polisen som ska uträtta mordet, men han blir genast indragen i hennes privatliv och de kommer allt närmare och närmare varandra, kan vara mycket riskfyllt. Detta är en av...

Recension av Basic Instinct - iskallt begär - Läs hela!

Med i listor: Startpaket 2
Diskussioner om Basic Instinct - iskallt begär  (0 diskussioner)
Kommentarer om Basic Instinct - iskallt begär (207 st)
LukeSkywalker (Anmäl)   09:30 13/2
Grymt bra!
Rai (Anmäl)   20:46 8/2
Fånig film....
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
Visst kryddas det här med en hel del psykologi och sex men mest av allt är det här en raffinerad thriller (med lite Hitchcock stuk). Sharon Stone plussar rejält. Vem är mördare? Ja, vänta till den absoluta slutscenen. Innan du bestämmer dig.
mammene (Anmäl)   5/12 2016
Lite för "sjukt" för min smak, retade mig mest på de inblandade. Jag tyckte skådespelet var för överdrivet och ryckigt. kan dock tycka att själva tvisten på det hela var det intressant och sista scenen var rätt bra. Men kan nog inte sträcka mig längre än en tvåa, det är något som tar emot.
Stygga-Vargen (Anmäl)   16/8 2016
Denna har jag sett åtskilliga gånger och fler gånger lär det bli!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Basic Instinct - iskallt begär