Basic Instinct - iskallt begär

Originaltitel: Basic Instinct
Regissör:Paul Verhoeven
Utgivningsår:1992

Om Basic Instinct - iskallt begär:

Polisen Nick Curran vid kriminalpolisen i San Francisco undersöker det bestialiska mordet på en f.d. rockstjärna. Överst på listan över misstänkta står älskarinnan Catherine Tramell. Hon är en författare som skriver deckare vars innehåll har en märklig förmåga att bli verklighet. Curran blir besatt trots att han är med i hennes nästa bok.

Titel: Wild Things
Regissör: David Fincher
År: 1997
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
The Game

Michael Douglas, Sharon Stone, Jeanne Tripplehorn, George Dzundza, Denis Arndt, Leilani Sarelle, Bruce A Young, Chelcie Ross, Dorothy Malone, Wayne Knight, Daniel von Bargen, Stephen Tobolowsky, Benjamin Mouton, Jack McGee, Bill Cable

Joe Eszterhas

Kriminalare, Thriller, Mysterium

Frankrike, USA

Recension Basic Instinct - iskallt begär

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
År 1992 regisserade Paul Verhoeven, mannen som gav oss RoboCop, vad som kom att bli en av 90-talets bästa filmer - Basic Instinct. Här bjuds det på mycket spänning och mystik och väldigt bra skådespelarinsatser. Filmen inleds med att en före detta rockstjärna vid namn Johnny Boz (Bill Cable) blir mördad. Det blir polisen Nick Curran (Michael Douglas) som tilldelas fallet och han får lite hjälp av...

Recension av Basic Instinct - iskallt begär - Läs hela!

Med i listor: Startpaket 2
Diskussioner om Basic Instinct - iskallt begär  (0 diskussioner)
Kommentarer om Basic Instinct - iskallt begär (208 st)
gjoob (Anmäl)   10:50 25/2
En modern klassiker och föregångare i genren.
LukeSkywalker (Anmäl)   09:30 13/2
Grymt bra!
Rai (Anmäl)   20:46 8/2
Fånig film....
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
Visst kryddas det här med en hel del psykologi och sex men mest av allt är det här en raffinerad thriller (med lite Hitchcock stuk). Sharon Stone plussar rejält. Vem är mördare? Ja, vänta till den absoluta slutscenen. Innan du bestämmer dig.
mammene (Anmäl)   5/12 2016
Lite för "sjukt" för min smak, retade mig mest på de inblandade. Jag tyckte skådespelet var för överdrivet och ryckigt. kan dock tycka att själva tvisten på det hela var det intressant och sista scenen var rätt bra. Men kan nog inte sträcka mig längre än en tvåa, det är något som tar emot.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Basic Instinct - iskallt begär