Basic Instinct 2

Originaltitel: Basic Instinct 2
Regissör:Michael Caton-Jones
Utgivningsår:2006

Om Basic Instinct 2:

Romanförfattarinnan Catherine Tramell har ännu en gång fått problem med lagens långa arm, och Scotland Yard kontaktar psykiatrikern Michael Glass för en bedömning. Men liksom kommissarien Nick Curran tidigare, fascineras även Glass av Tramell och luras in i ett sensuellt, förföriskt spel.

Titel: Basic Instinct - iskallt begär
Regissör: Mike Figgis
År: 1990
Genre: Kriminalare, Thriller
Misstänkta förbindelser

Sharon Stone, David Morrissey, David Thewlis, Charlotte Rampling, Hugh Dancy, Anne Caillon, Iain Robertson, Stan Collymore, Kata Dobó, Flora Montgomery, Jan Chappell, Indira Varma, Heathcote Williams

Leora Barish, Henry Bean

Kriminalare, Thriller, Mysterium

Basic Instinct 2: Risk Addiction

Tyskland, Spanien, Storbritannien, USA

Recension Basic Instinct 2

- bnw sätter betyg 3 och skriver:
"Basic Instinct - iskallt begär" var verkligen en bra film. Även om den tveklöst är mest känd för att Sharon Stone visar upp både det ena och det andra, så är det absolut inte som porrfilm den har sina största kvaliteter. Erotik(/nakenhet/sex/porr/tuttar/kalla det vad ni vill) spelar naturligtvis en stor roll, men detta sker på ett ordentligt genomtänkt sätt i samspel med den täta thriller-historien...

Recension av Basic Instinct 2 - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250, Razzies
Diskussioner om Basic Instinct 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Basic Instinct 2 (119 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
Barneyk (Anmäl)   17/6 2017
Jag tror inte det är ett bra betyg att jag skrattade högt åt vissa sexscener.
Bumbi78 (Anmäl)   10/4 2017
Förutom just Stones karaktär är detta åtm tack o lov en i stort sett helt fristående uppföljare. Sunkig thriller som desperat försöker vara sexig, men det hela blir mest rörigt istället. Stone, här 48 bast, är iaf snygg att se på vilket alltid är nåt.
Stygga-Vargen (Anmäl)   8/10 2016
Ettan är en klassiker och det är väldigt synd att de inte kunde göra en bättre uppföljare till den.
Tatty (Anmäl)   3/8 2016
Inte så jätte bra som jag hade förväntat mig. Första filmen är jätte bra och bättre än denna filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Basic Instinct 2