Bastille Day

Originaltitel: Bastille Day
Regissör:James Watkins
Utgivningsår:2016

Om Bastille Day:

Michael Mason, en amerikansk ficktjuv bosatt i Paris, stjäl en väska som han tror ska innehålla värdesaker. Den visar sig dock innehålla mycket mer än så – en gömd bomb briserar och Michael flyr skräckslagen från platsen. Snart har CIA fått upp spåret efter honom, men en av deras agenter, Sian Briar, inser att Michael bara är en bricka i ett mycket större spel och deras bästa tillgång för att avslöja en storskalig konspiration. Mot sina befäls order, rekryterar Briar Michael för att hjälpa till att spåra källan.

Titel: Silent Fall
Regissör: James B Rogers
År: 2011
Genre: Komedi
Office Rats

Richard Madden, Idris Elba, Charlotte Le Bon, Kelly Reilly, José Garcia, Thierry Godard, Vincent Londez, Arieh Worthalter, Mohamed Makhtoumi, Théo Costa-Marini, Stéphane Caillard, Anatol Yusef, Eriq Ebouaney, Alex Fondja

James Watkins, Andrew Baldwin

Drama, Action

The Take

Frankrike, Storbritannien, USA
Diskussioner om Bastille Day  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bastille Day (17 st)
Ghostface (Anmäl)   5/11 2018
Logiska luckor men det är inte första gången det sker i actionrullar. Likt skräckfilmer så verkar vissa filmgenrer ha skapat en egen verklighetsbild man får i paketet. Hur som helst är det fartfyllt och underhållande, man blir inte uttråkad.
Murvel48 (Anmäl)   21/10 2018
Det började lovande och det blev några bra actionscener men storyn var ju så urbota dum och ologisk i detaljetna att betyget landar på en mycket svag tvåa.
Sir_Lord (Anmäl)   3/7 2018
Var rätt bra i början. Men tappade mot slutet. Okej actionrulle att se en gång
Zebulonm (Anmäl)   31/8 2017
Helt okey action
Gordyal (Anmäl)   21/7 2017
Elba är stenhård i denna rappa action-thriller. Underhållning precis hela vägen, även om den knappast får oscar för bästa manus. (9/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bastille Day