Battle in Heaven

Originaltitel: Batalla en el cielo
Regissör:Carlos Reygadas
Utgivningsår:2005

Om Battle in Heaven:

Tre "förtappade själar" lever ett amoraliskt leverne i Mexico City, men deras förhållningssätt passerar inte obemärkt förbi i en värld där sådant kommit att betraktas som högst moraliskt.

Titel: Vampyres
Regissör: Steven Soderbergh
År: 2009
The Girlfriend Experience
Titel: Höst i Paris
Originaltitel: Le voyage du ballon rouge
Regissör: Hou Hsiao-hsien
Originaltitel: Rozbijemy zabawe
Regissör: Roman Polanski
År: 1957
Break Up the Dance

El Abuelo, Brenda Angulo, David Bornstien, Marcos Hernández, El Mago, Francisco 'El Gato' Martínez, Diego Martínez Vignatti, Alejandro Mayar, Anapola Mushkadiz, Chavo Nava, Estela Tamariz, Ernesto Veláquez

Carlos Reygadas

Drama, Vuxenfilm

Mexiko, Belgien, Frankrike, Tyskland, Nederländerna
Med i listor: Vuxenfilm Top 50
Diskussioner om Battle in Heaven  (0 diskussioner)
Kommentarer om Battle in Heaven (11 st)
Sznax (Anmäl)   5/9 2013
Fantastisk närhet till miljöerna och oerhört vackra bilder av Mexico City, historien går lite väl ofta på tomgång och sista biten känns överflödig. Betyg 6.2
KimEkberg (Anmäl)   1/9 2013
äh va fan. jag tycker att den är så pass bitvis genial att den bitvisa uselheten går att ha överseende med, även om jag tycker det svinpissiga slutet är det syndaste på länge. man får gå ut ur bion när han pinkar på sig, så har man en riktigt bra film. och med den snyggaste typografin på länge.
Tonti (Anmäl)   1/9 2013
Den här fick visst ett rysligt mottagande här. Själv tycker jag att vissa scener är rent lysande med sina dämpat lyriska kvaliteter i en kanske lite väl glädjelös vision av livet där Reygadas dock lyckas skildra ömhet i de mest oväntade situationer. Både foto och ljud används på oväntat och stundtals utsökt vis. Därför blir jag också desto mer besviken när filmen i slutet på ett rätt obegripligt sätt inordnar sig i en radda spekulativa festivalfilmer där den mest drastiska lösningen av alla blir den fantasilösa utgången. Det undergräver en del av förtroendet filmen tidigare byggt upp men den är fortfarande väldigt mycket mer intressant än nästan allt annat inom den s.k. arthousefilmen.
bet (Anmäl)   7/2 2013
Jörmungandr (Anmäl)   20/8 2011
Ett mexikansk drama som kretsar kring en man och hans liv. Långsam, men fängslande. Inte mycket händer egentligen och det är ett par scener som antagligen chockerat publiken, typ bj och sex (vilket utförs på riktigt framför kameran). Intressant film helt klart, men inte för alla. Jag gillade den iaf.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Battle in Heaven