Batman - återkomsten

Originaltitel: Batman Returns
Regissör:Tim Burton
Utgivningsår:1992

Om Batman - återkomsten:

Den andra Batmanfilmen. Julstämningen i stan är hotad av den elake lille Pingvinen och Batman får rycka ut. Men i hans väg står också Catwoman.

Titel: Batman
Regissör: Jon Favreau
År: 2010
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Iron Man 2

Michael Keaton, Danny DeVito, Michelle Pfeiffer, Christopher Walken, Michael Gough, Michael Murphy, Cristi Conaway, Andrew Bryniarski, Pat Hingle, Vincent Schiavelli, Steve Witting

Daniel Waters

Action, Kriminalare, Thriller, Fantasy

Batman 2

USA, Storbritannien

Recension Batman - återkomsten

- mageek sätter betyg 5 och skriver:
I den första Batman-filmen kändes det lite som om Burton tvingades att hålla tillbaka sin speciella stil, men när den blev en stor succé fick han mer fria händer i uppföljaren. Resultaten är ett mästerverk och en av mina favoritfilmer.

Recension av Batman - återkomsten - Läs hela!

Med i listor: Fantasy Top 50, Superhjältar
Diskussioner om Batman - återkomsten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Batman - återkomsten (472 st)
Zingostar (Anmäl)   13/1 2018
Min favoritfilm med Batman. Bra story. Bra karaktärer. Rekommenderas.
Rai (Anmäl)   24/12 2017
Underbar film... Älskar Michelle Pfeiffer som den förföriska Catwoman... God Jul alla här på filmtipset...
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Bra
Dele (Anmäl)   13/3 2017
Snyggt, översvulstigt och lätt utdraget serietidningsäventyr. Finns något intressesant i innehållet då? Tja, likheterna med dagens politiska klimat är ju (tyvärr) ganska slående.
Solidus (Anmäl)   4/12 2016
Likt den första så är den andra filmen om Batman ett visuellt mästerverk. Här får Burton fira tyglar och hans skapar en mörk superhjältefilm som lyckas att slå sin föregångare. Keatons blick är perfekt, Danny DeVito gör en fantastisk insats som Pingvingen och Michelle Pfeiffer äger som Catwoman. En guldstjärna delas ut till Walken som alltid är så underhållande cool i sina filmer. Scenen när en grupp pingviner begraver sin ledare tillhör en av filmhistoriens bästa scener. Jag skojar inte. Mästerlig adaption av Batman!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Batman - återkomsten