Batman Begins

Originaltitel: Batman Begins
Regissör:Christopher Nolan
Utgivningsår:2005

Om Batman Begins:

Det här är berättelsen om hur miljardären Bruce Wayne blir Batman och hur han tar sig an packet i Gotham City, en stad som förfallit sedan Waynes föräldrar mördats i hans tidiga barndom.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Zack Snyder
År: 2013
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Man of Steel

Christian Bale, Michael Caine, Liam Neeson, Katie Holmes, Gary Oldman, Cillian Murphy, Tom Wilkinson, Rutger Hauer, Ken Watanabe, Mark Boone Junior, Morgan Freeman, Larry Holden, Gerard Murphy, Colin McFarlane, Linus Roache, Richard Brake, Sara Stewart

Christopher Nolan, David S Goyer

Action, Kriminalare, Thriller

USA, Storbritannien

Recension Batman Begins

- connya sätter betyg 4 och skriver:
Det är populärt med prequels; både i film- och i bokvärlden. För när det finns någonting otroligt spännande att göra en historia av men allting redan mjölkats ur är det ganska smart att gå tillbaka och berätta vad som hände innan allting. Man behöver inte ta hänsyn till så mycket saker som de filmerna som är producerade tidigare berättar utan man kan skapa sin egna version. Batman var för mig länge...

Recension av Batman Begins - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Action Top 50, Filmer flest filmtipsare äger, Filmtipsets Topp 250, Kriminalare Top 50, Populärt och billigt, Superhjältar, Tenderhooligans biljaktsorgie, Thriller Top 50
Filmnummer: 20702
Diskussioner om Batman Begins  (0 diskussioner)
Kommentarer om Batman Begins (1500 st)
Pi-R (Anmäl)   17:08 21/2
Välspelat (inte minst av Cillian Murphy som Scarecrow), och med ett gediget manus som inte trillar över i att förlita sig för mycket på actionscenerna, utan hittar sitt momentum i Bruce Waynes inre kamp. Mitt största problem är att superhjältarnas bakgrundshistorier allt som oftast känns förutsägbara, och så är fallet även här – samtidigt ska sägas att detta är en ev de mer lyckade exemplen på hur man kan integrera förhistorien i filmens egentliga handling, utan att den enbart känns forcerard och tvungen. Vad regi och foto beträffar är det stabilt – öppningminuterna t.o.m. riktigt bra – men i sammanhanget Nolans hela produktion, så ter sig denn film förvånansvärt tam. Svag-till-stabil 4:a
Albion (Anmäl)   7/10 2018
Jag har egentligen aldrig tagit tag i Batman tidigare men nu var det dags och denna föregås ju av ett gott rykte. Jag kan säga att jag blev inte besviken, snarare positivt överraskad. Det är en riktigt genomarbetad film som fungerar utmärkt. Bara rollbesättningar, snygga miljöer och ett drivet manus. Det får bli en fin stark 4;a i betyg, dvs 4+, och betygsfemman är bara några alltför tröttsamma actionstrider borta.
päronanton (Anmäl)   4/8 2018
Detta är en väldigt väldigt bra film! Otroligt bra uppbyggd med otroligt bra skådespelarprestationer! Ja jag älskar verkligen Batman! Otroligt mörk stämning!
Zingostar (Anmäl)   13/1 2018
Gillar de äldre Batman filmernas sagoland. Detta blir löjligt med Batman i riktiga världen. Ganska tunn handling.
Rai (Anmäl)   24/12 2017
Jag vet inte, men jag tycker inte riktigt dom här nya Batman- filmerna håller riktigt samma klass som 90-talets Batman-filmer,,,
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Batman Begins