Batman och Robin

Originaltitel: Batman & Robin
Regissör:Joel Schumacher
Utgivningsår:1997

Om Batman och Robin:

Två nya brottslingar terroriserar Gotham city. Mr Freeze som tänker frysa ner hela staden och den förföriska Poison Ivy, som är till hälften kvinna och till hälften växt. Batman och Robin kämpar hårt för att försöka stoppa dem.

Titel: Batman
Regissör: Joel Schumacher
År: 1995
Genre: Action, Kriminalare, Thriller, Fantasy
Batman Forever
Titel: Stålmannen går på en krypto-nit
Originaltitel: Superman III
Regissör: Richard Lester
År: 1983
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Stålmannen går på en krypto-nit
Titel: Batman - återkomsten
Originaltitel: Batman Returns
Regissör: Tim Burton
År: 1992
Genre: Action, Kriminalare, Thriller, Fantasy
Batman - återkomsten
Titel: Stålmannen i kamp för freden
Originaltitel: Superman IV: The Quest for Peace
Regissör: Sidney J Furie
År: 1987
Genre: Familjefilm, Action, Äventyr, Science Fiction
Stålmannen i kamp för freden

George Clooney, Arnold Schwarzenegger, Uma Thurman, Chris O'Donnell, Alicia Silverstone, Michael Gough, Pat Hingle, John Glover, Jeep Swenson, Elle Macpherson, Vivica A Fox, Elizabeth Sanders, Vendela Kirsebom Thomessen, Eric Lloyd, Nicky Katt

Akiva Goldsman

Action, Thriller, Äventyr, Fantasy

USA, Storbritannien

Recension Batman och Robin

- connya sätter betyg 2 och skriver:
Samtidigt som man egentligen vill tycka om allting som har med Batman att göra kan man inte tycka särskilt bra om Batman & Robin. Trots att Joel Schumacher proppat filmen full med mer eller mindre duktiga skådspelare som George Clooney, Chris O'Donnell och och Uma Thurman för att nämna några blir det aldrig riktigt bra. Faktum är att det är på gränsen att bli riktigt dåligt. De två skurkarna...

Recension av Batman och Robin - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas hatfilmer, Superhjältar
Diskussioner om Batman och Robin  (0 diskussioner)
Kommentarer om Batman och Robin (492 st)
92axha10 (Anmäl)   18/12 2018
På gränsen till så dåligt att det är roligt men filmen är för tråkig. Finns några höjdpunkter men rekommenderar inte se hela filmen.
Zingostar (Anmäl)   13/1 2018
Faktiskt min favoritfilm med Batman. Filmen är perfekt så som Batman serieböckerna är. Ett sagoäventyr. Uma Thurman glänser som Poison Ivy.
Rai (Anmäl)   23/12 2017
Hjälp, fy, URK!!
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
En av de sämsta filmerna någonsin
Raimo_1985 (Anmäl)   27/9 2017
Ganska bra och ganska underhållande om än lite lång. Jag gillar hur dialogen mellan Batman och Robin påminner om gamla Batman från 60-talet. Sen är det en väldigt snäll Batman. Jag hade också lite högre förväntningar på Schwarzeneggers Mr Freeze-karaktär. Jag kan väl förstå att filmen är utskälld av fansen, som sagt väldigt snäll film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Batman och Robin