Batman: The Dark Knight Returns, Part 1

Originaltitel: Batman: The Dark Knight Returns, Part 1
Regissör:Jay Oliva
Utgivningsår:2012

Om Batman: The Dark Knight Returns, Part 1:

Batman har varit borta från Gothams gator i tio år. Men en ny avancerad brottsvåg tvingar den 55-åringe Bruce Wayne måste ta på masken igen, men har han vad som behövs i den nya eran?

Titel: Batman: The Dark Knight Returns, Part 2
Regissör: Christopher Nolan
År: 2012
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
The Dark Knight Rises

Peter Weller (röst), Michael McKean (röst), Ariel Winter (röst), Rob Paulsen (röst), Wade Williams (röst), Gary Anthony Williams (röst), Maurice LaMarche (röst), David Selby (röst), Maria Canals-Barrera (röst), Paget Brewster (röst)

Bob Goodman

Animerad, Action, Kriminalare, Thriller

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Batman: The Dark Knight Returns, Part 1  (0 diskussioner)
Kommentarer om Batman: The Dark Knight Returns, Part 1 (40 st)
Noseman 2005 (Anmäl)   26/3 2015
Ganska mörkt och brutalt på benknäckarnivå. Men jag tycker inte att det lyfter. Och skurkarna ser ut som om de ramlat in från någon Ralph Bakshi-rulle, förutom ledaren, som ser ut som den där fete clownligisten i Akira. 5/10
TheJorre (Anmäl)   20/5 2014
Förbannat bra gjort
GinNTonic (Anmäl)   7/5 2014
Bra stämning och musik men töntiga skurkar, tråkig story och trista och odynamiska fajter som bara handlar om att peppra mest och slå hårdast.
martin eden (Anmäl)   31/12 2013
[rek. 3] Imponerande animerad inkarnation av Batman. Jag har tidigare yppat att Batman gör sig bäst i animerat format och anser att denna film ger vatten på min kvarn. Överraskande brutal skildring. Lysande röstinsatser! Snudd på 4! Bra! Bra! Bra! 3+/4-
DrJW (Anmäl)   6/10 2013
Älskar denna novell av Frank Miller, en av dem bästa Batman-noveller man läst. Och den här är utan tvekan den bästa animerade filmen från DC-universumet. Visst, de kändes som att de gick väl fort, och dem tog bort Two-Faces inre kamp efter operationen vilket är synd, och man saknade lite av Batmans dialog rutor. Men annars så var den här väldigt sann till novellen, den animerade stilen var väldigt bra även om den inte hade seriens nyans och Peter Weller gjorde en jäkla bra jobb som rösten till karaktären.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Batman: The Dark Knight Returns, Part 1