Batman: The Killing Joke

Originaltitel: Batman: The Killing Joke
Regissör:Sam Liu
Utgivningsår:2016

Om Batman: The Killing Joke:

Joker rymmer från Arkham Asylum och ger sig på familjen Gordon. Detta med syftet att bevisa allt alla människor har det inom sig att bli lika galna som han själv och att allt som krävs är en riktigt dålig dag...

Titel: Batman: Bad Blood
Regissör: Wilfred Jackson
År: 1933
Genre: Komedi, Familjefilm
Noaks ark

Kevin Conroy (röst), Ray Wise (röst), Mark Hamill (röst), Tara Strong (röst), John DiMaggio (röst), Robin Atkin Downes (röst), Kari Wahlgren (röst), Nolan North (röst), Fred Tatasciore (röst), Brian George (röst), Maury Sterling (röst)

Brian Azzarello

Drama, Animerad, Action, Kriminalare, Thriller

Diskussioner om Batman: The Killing Joke  (0 diskussioner)
Kommentarer om Batman: The Killing Joke (7 st)
Ghostface (Anmäl)   7/10 2016
Hysteriska och färgstarka animationer som inte känns helt fel. Kul att se en ny tappning av jokern men samtidigt är detta något som inte lämnar något bestående intryck.
siggelund (Anmäl)   3/9 2016
Det här är ju bra! Jokern får sin vackraste repliker någonsin och Hamill levererar med bravur.
DrJW (Anmäl)   21/8 2016
Jag kan förstå att dem behövde fylla på lite extra scener eftersom serien med samma namn är egentligen ganska kort. För i serien så var de den och nån annan random historia om en störd man´s tankar? Har läst den delen så många gånger och jag fattar fortfarande inte. Så de första 25-28 minuterna så är de en helt annan story, ett tag så kändes de som en helt annan film, men dem foreshadowing lite i alla fall till Killing Joke. Åter, jag älskar verkligen Kevin Conroy och Mark Hamill som Batman och Joker, deras röster var född för dem rollerna och i den här så är dem lika fantastiska som alltid! Och om de här är nu den sista projektet som Hamill gör rösten till Joker, så var de en riktigt bra avslutning. Kanske inte de bästa för vissa andra, men ändå en bra avslutning. Så de första 25-28 minuterna är inte dumt, men filmen blir mer intressantare då den börjar vid Killing Joke storyn.
PeterTheW (Anmäl)   18/8 2016
Mja. Rätt blekt och ofokuserat.
zallaxx (Anmäl)   12/8 2016
Äntligen en lite annorlunda story kring jokern.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Batman: The Killing Joke