Betyg idag: 1 251 Besökare idag: 4 710

Regissör:Zack Snyder
Utgivningsår:2016
Antal betyg:1927 betyg

Om Batman v Superman: Dawn of Justice:

Efter händelserna i Man of Steel har Stålmannen blivit både avgudad och hatad av människor runt honom. Folket har hamnat i en nästan ändlös debatt om hur Stålmannen hanterar sina gudalika krafter och fruktar att han inser att han kan använda sina förmågor till något annat, mindre anständigt syfte. Gotham Citys egen brottsbekämpare, den klokare och mer erfarne Batman, bestämmer sig för att kolla upp saken och eventuellt konfrontera Stålmannen. Medan den interna konflikten mellan två av jordens största superhjältar trappas upp, så hotas mänskligheten av en fara som världen aldrig någonsin har skådat.

Titel: Captain America: Civil War
Regissör: Lauren Montgomery, Bruce W Timm, Brandon Vietti
År: 2007
Genre: Drama, Action
Superman: Doomsday

Henry Cavill, Ben Affleck, Amy Adams, Jesse Eisenberg, Diane Lane, Laurence Fishburne, Jeremy Irons, Holly Hunter, Gal Gadot, Scoot McNairy, Callan Mulvey, Tao Okamoto, Harry Lennix, Christina Wren, Robin Atkin Downes, Brandon Spink, Kevin Costner

Chris Terrio, David S Goyer

Action, Äventyr, Science Fiction

Batman vs. Superman, Batman versus Superman: Dawn of Justice, Dawn of Justice, Batman Versus Superman: Dawn of Justice

Recension Batman v Superman: Dawn of Justice

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
Det första mötet mellan Batman och Superman, eller Stålmannen som han kallades en gång i tiden, ägde rum redan 1952 i serien Superman #76. Rykten om filmatiseringen av detta episka möte pågick i flera år, inte minst efter att loggan som korsar Batmans och Supermans symboler dök upp i filmen 'I Am Legend' år 2007. Men det hela blev verklighet först när Warner Bros bestämde sig för att göra som Disney...

Recension av Batman v Superman: Dawn of Justice - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Batman v Superman: Dawn of Justice  (0 diskussioner)
Kommentarer om Batman v Superman: Dawn of Justice (172 st)
hardcore (Anmäl)   21:26 14/7
Den här filmen gör sig bäst om man ser den förlängda versionen som jag faktiskt kommer att betygsätta efter. Bäst med filmen är stämningen och skådespeleriet. Ben Affleck är oväntat bra som Batman faktiskt tycker jag och Jesse Eisenberg är väldigt bra som Luthor. Gal Gadot är som född som att spela Wonder Woman.
vonadel (Anmäl)   16:52 8/4
Sänker denna efter omtitt, Jag var nog på extra bra humör när jag såg denna på bio när den kom. Sen är det något speciellt att kolla på bio. Det är bara så. Alla filmer blir bättre. Nu kändes den helt ok, men inte mer. Blir lite töntig ibland, men gillar slutet och 3D hemma. 6/10
Zingostar (Anmäl)   02:57 13/1
Stelt som kartong. De förstör en riktigt bra karaktär.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Roarer (Anmäl)   13/10 2017
En riktig soppa. Machobatman är en tönt, Superman är ett sömnpiller.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Batman v Superman: Dawn of Justice