Batman

Originaltitel: Batman
Regissör:Tim Burton
Utgivningsår:1989

Om Batman:

I Gotham City har polisen förlorat kontrollen över kriminaliteten och skurkarna har tagit över stan. Den störste skurken av alla är Jokern, och den ende som kan stoppa honom är Batman.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Joel Schumacher
År: 1995
Genre: Action, Kriminalare, Thriller, Fantasy
Batman Forever

Michael Keaton, Jack Nicholson, Kim Basinger, Robert Wuhl, Pat Hingle, Billy Dee Williams, Michael Gough, Jack Palance, Jerry Hall, Tracey Walter, Lee Wallace, William Hootkins, Christopher Fairbank

Sam Hamm, Warren Skaaren

Action, Kriminalare, Thriller

USA, Storbritannien

Recension Batman

- Rollywood sätter betyg 4 och skriver:
Sammanfattningsvis så är detta en mycket spännande, grym men ändå komisk film och 99 % av detta tack vare Jack Nicholson. Så det var verkligen välinvesterade pengar. Actionhalten är lagom men inte överdriven. Inte heller altför mycket specialeffekter. Om inte Kim Basinger varit med och förstört hela filmen så hade det kanske kunna ha blivit en femma på den här produktionen. Jag låter den tack vare...

Recension av Batman - Läs hela!

Med i listor: 80-tal Top 50, Superhjältar
Diskussioner om Batman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Batman (562 st)
Misslovemovie (Anmäl)   15/11 2018
Det är så här en Batmanfilm ska vara. En fröjd för ögat.
Zingostar (Anmäl)   13/1 2018
Klassiker! Rekommenderas. Bra story. Bra karaktärer. Slår alla dagens hysteriska superhjälte filmer med en Mil ungefär.
Rai (Anmäl)   21/10 2017
Japp, gillar ju inte superhjältar, men Batman är väl ingen superhjälte i den bemärkelsen. Så jag gillar den här filmen och håller med om att Michael Keaton är den bästa Batman ...
movieguy72 (Anmäl)   27/3 2017
Den första mästerliga filmen om mörkrets riddare, Batman. Tim Burton har skapat en läcker och mörk Gotham City. Michael Keaton är nog min favorit som Batman skådis. Allt är perfekt från hans coola bil till Jack Nicholsons sköna överspel som Jokern.
Dele (Anmäl)   17/2 2017
Är den snygg? Ja. Är den underhållande? Hyfsat. Är den intressant? Nej.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Batman