Bats

Originaltitel: Bats
Regissör:Louis Morneau
Utgivningsår:1999

Om Bats:

Regeringen har satt igång ett experiment som lyckats förvandla fladdermöss till intelligenta och dödligt farliga mördarmaskiner. Nu har djuren sluppit ut och beblandat sig med en flock normala fladdermöss i en amerikansk småstad.

Titel: Bats: Human Harvest
Regissör: Paul Ziller
År: 2007
Genre: Science Fiction
Beyond Loch Ness

Dina Meyer, Lou Diamond Phillips, Bob Gunton, Leon, Carlos Jacott, David McConnell, Marcia Dangerfield, Oscar Rowland, Tim Whitaker, Juliana Johnson, James Sie, Ned Bellamy

John Logan

Thriller, Skräck

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Bats  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bats (61 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
B-film
Lotso (Anmäl)   6/11 2015
I sin helhet får jag väl ändå säga att Bats var en överraskning. I det att efter en omtitt på 10år visade sig att det inte är den sämsta filmen jag har sett. Faktum är att jag ens fick två positiva aspekter ut från filmen är förvånande i sig. Filmen är i grund och botten en B-film med en högre budget bakom sig. Jag ser det lite som en blandning mellan The Birds och Gremlins samtidigt som 50-tals sci-fi filmer har fått lite input här och där. Men filmen gör det på ett dåligt sätt att utföra denna berättelse på. Mest på grund av att man inte ser någonting under fladdermöss attackerna. Inzoomningarna och den rörliga kameran förstår allting och jag vet inte vad filmskaparna tänkte där. Där är också konstiga scener där kameran är vinklad och där är en effekt så det ser ut som personen i filmen tagit droger eller håller på att somna. En sådan typ av effekt, vilket gjorde att filmen bara såg billig ut. Karaktärerna är inte intressanta, skådespelarna likaså. Men vad förväntar man sig i en sådan här film? Mycket tack vare Bob Gunton överspel och galenskap mot slutet var den högsta underhållningen jag fick från filmen. Och av den anledningen kan jag inte säga att Bats är den sämsta filmen jag har sett. Men det betyder inte att jag nu framöver kan säga att det är en av de sämsta filmerna jag sett. Vad är då den sämsta filmen för mig? Ja... det ändras nog med tiden hela ens period.
Robkiller (Anmäl)   13/6 2015
Muterade intelligenta människoätande fladdermus på rymmen ställer till problem. Fungerar väl hyfsat, trots risiga skådespelare, fula effekter och brist på spänning så håller den intresset uppe bättre än dagens liknande filmer... helt ok.
Blink182 (Anmäl)   30/4 2011
oj va dålig
MasterChief (Anmäl)   23/9 2009
första gången jag såg den tänkte jag wow då var jag lite yngre sen nästa gång jag såg den sa jag bara mehh.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bats