Battle of the Sexes

Originaltitel: Battle of the Sexes
Regissör:Jonathan Dayton, Valerie Faris
Utgivningsår:2017

Om Battle of the Sexes:

En skildring av 1973 års tennismatch som kom att benämnas 'Battle of the Sexes'. Matchen spelades mellan den kvinnliga världstvåan Billie Jean King och den 55-åriga föredettingen Bobby Riggs. Riggs hade tidigare samma år vunnit i överlägsen stil mot världsettan Margaret Court och hävdade att kvinnlig tennis var så mycket sämre att han trots sin ålder och dåliga form fortfarande kunde vinna mot vilken kvinna som helst.

Titel: När Billie slog Bobby
Originaltitel: Borg
Regissör: Janus Metz
År: 2017
Borg

Emma Stone, Steve Carell, Andrea Riseborough, Natalie Morales, Sarah Silverman, Bill Pullman, Alan Cumming, Elisabeth Shue, Eric Christian Olsen, Fred Armisen, Martha MacIsaac, Lauren Kline, Mickey Sumner, Fidan Manashirova, Jessica McNamee

Simon Beaufoy

Drama, Komedi, Biografi

The Battle of the Sexes

Storbritannien, USA
Diskussioner om Battle of the Sexes  (0 diskussioner)
Kommentarer om Battle of the Sexes (10 st)
Krille80 (Anmäl)   08:58 3/3
Bara att denna historien faktiskt har skett i verkligheten gjorde den ett måste för mig att ta del av. Att man sedan har castat huvudrollerna helt perfekt med Emma Stone och Steve Carell lyfter filmen flera nivåer. Det Stone och Carell har gemensamt är deras starka grund med en fantastisk komisk förmåga som utvecklats till imponerande dramatisk insatser. Filmen två timmar bara flyter på och den känns faktiskt kortare. Jag skulle dock gärna sett ett ännu större allvar i filmen. 3+
abnormal (Anmäl)   7/10 2018
Djuplodar aldrig i varken karaktärer eller frågeställningen, vilket gör att någon känsla aldrig infinner sig. Annars helt okej.
Bomkia (Anmäl)   4/9 2018
Jag gillade Emma Stones karaktäriserande av Billie Jean och det är för mig höjdpunkterna i filmen. Själva tennismatchen var inte särskilt intressant. 3a.
Roswall (Anmäl)   31/7 2018
Helt ok, men den skulle mått bra av att välja en tydligare vinkel, nu blir det lite splittrat. Som sportfilm är den inte särskilt bra, vilket givetvis inte är i fokus, men jag hade gärna sett bättre tennisscener.
Spidde (Anmäl)   6/5 2018
Dödligt seg och tråkig, med platta karaktärer och en konflikt som aldrig blir spännande. Det bästa var nog den söta lilla grisen i en mycket liten biroll, gjorde mig sugen på att se Babe igen. Kan rekommendera den nya Björn Borg-filmen om du vill se något tennisrelaterat, mycket mer komplex och laddad film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Battle of the Sexes