Battle of Wits

Originaltitel: Mo gong
Regissör:Jacob Cheung Chi-leung
Utgivningsår:2006

Om Battle of Wits:

Landet Zhao ska göra en stor attack på landet Yan. På vägen så måste de ta över det lilla kungadömet Liang. Men det finns en filosof vid namn Ge Li som kommer till Liangs hjälp, han har en speciell filosofi på hur man försvarar sig. Zhao får stora problem och lyckas aldrig besegra Ge Lis geniala drag, det verkar inte finnas någonting som han inte kan göra, eller?

Andy Lau, Fan Bingbing, Wu Ma, Wang Zhiwen, Nicky Wu, Chin Siu-hou, Ahn Sung-kee

Jacob Cheung Chi-leung

Drama, Action, Krig

Muk gong

Hongkong
Med i listor: Stockholm XVIII
Diskussioner om Battle of Wits  (0 diskussioner)
Kommentarer om Battle of Wits (14 st)
Robkiller (Anmäl)   20/5 2015
Kinesiskt historiskt krigsdrama om en stad som blir belägrad. Ruskigt lågt tempo filmen igenom, men det fungerar ändå hyfsat utan att vara bra. Får duga.
Tasnu Arakun (Anmäl)   27/8 2011
Fruktansvärt tråkig och oengagerande.
schramm (Anmäl)   24/4 2011
Bra, men hade potential att vara ännu bättre. Regin flummar iväg lite, och onödiga side-plots tar upp för mycket fokus från huvudhistorien. Som väntat snygg och Andy Lau storspelar. Rekommenderas till alla som önskade att Troy hade varit kinesisk.
clacke (Anmäl)   5/2 2011
Lämnade avtryck. Maffig, och det är skönt med en film som inte jäktar utan låter saker sjunka in.
Totenkopf (Anmäl)   29/3 2008
Suveränt krigsdrama.