Battle Royale II - Requiem

Originaltitel: Batoru rowaiaru II: Chinkonka
Regissör:Kenta Fukasaku, Kinji Fukasaku
Utgivningsår:2003

Om Battle Royale II - Requiem:

Enligt den nya lagen i Japan ska varje niondeklass åka till en ö kämpa i en kamp på liv och död. Den som överlever vinner.

Titel: The Hunger Games
Regissör: Irwin Allen
År: 1979
Genre: Drama, Action, Thriller, Äventyr
Poseidons hemlighet

Takeshi Kitano, Tatsuya Fujiwara, Aki Maeda, Riki Takeuchi, Sonny Chiba, Shûgo Oshinari, Natsuki Kato, Yûma Ishigaki, Ayana Sakai, Kenji Harada, Haruka Suenaga

Kenta Fukasaku, Norio Kida

Drama, Action, Thriller, Science Fiction

Batoru rowaiaru II: Rekuiemu, Battle Royale 2: Revenge, Battle Royale II, Battle Royal - BR 2: Survival Program

Japan

Recension Battle Royale II - Requiem

- niebaotan sätter betyg 2 och skriver:
Ingen kan ju knappast undgått hypen kring Battle Royale som rått det senaste året, trots att den funnits tillgänglig ett bra tag så diskuteras den fortfarande febrilt på många filmforum. Visst förtjänar den uppmärksamhet och självklart gillar jag filmen, men jag måste erkänna att jag finner den något överskattad. Den skrämmer, underhåller och ger en duglig tankeställare men lämnade ändå inget gigantiskt...

Recension av Battle Royale II - Requiem - Läs hela!

Diskussioner om Battle Royale II - Requiem  (0 diskussioner)
Kommentarer om Battle Royale II - Requiem (317 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
cannibalrice (Anmäl)   5/3 2016
Så dålig att jag ville skada mig själv för att jag fortsatte se en och efteråt ångrade jag att jag slösat 133 minuter av mitt liv på den här skiten.
Krille80 (Anmäl)   30/11 2014
Den första filmen gillade jag verkligen för den var originell och kom med en skräck som inte bara var visuell utan även psykisk. Otroligt fascinerande och med regi som var genialisk liksom foto. Här slarvar man bort allt detta genom skottsalvor som avlossas hela tiden och inte ger någon tid för eftertanke som fanns i den första filmen. Ointressant! 1+
LacombeLucien (Anmäl)   30/5 2014
Fyfan vilken besvikelse.
Mr-Skogman (Anmäl)   9/1 2013
Helt galen uppföljare (?) till Battle Royale. En del scener är så dåliga så att de godtagbara bitarna tappar, där av 1an. (Säger bara: Piller och Baseball dress...)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Battle Royale II - Requiem