Battlefield Earth

Originaltitel: Battlefield Earth
Regissör:Roger Christian
Utgivningsår:2000

Om Battlefield Earth:

År 3000 är människan ett lätt byte för Psychlos, en manipulativ utomjordisk ras som strävar efter totalt herravälde. Psychlos har tagit över alla jordens resurser och lämnar människan att ruttna.

Titel: The Postman - Budbäraren
Regissör: Karim Hussain
År: 2002
Genre: Drama, Skräck, Fantasy, Mysterium
Ascension

Forest Whitaker, John Travolta, Barry Pepper, Kelly Preston, Kim Coates, Michael Byrne, Sabine Karsenti, Christian Tessier, Sylvain Landry, Richard Tyson, Marie-Josée Croze, Shaun Austin-Olsen

Corey Mandell, JD Shapiro

Action, Äventyr, Science Fiction

Battlefield Earth: A Saga of the Year 3000

Recension Battlefield Earth

- Priceguy sätter betyg 2 och skriver:
Så fick jag till slut se Battlefield Earth, denna legendariska bottenfilm. Inte en recensent har mig veterligen haft något som helst positivt att säga om filmen, vilket i och för sig inte är så märkligt med tanke på att den är baserad på en bok av L Ron Hubbard, scientologkyrkans grundare. Nu hålls scientologien, som tur är, borta från den här filmen. Tydligen är den mer framträdande i boken, men jag...

Recension av Battlefield Earth - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250, Medlemmarnas hatfilmer, Postapokalyptiska filmer, Razzies, Sci Fi-litteraturbaserat
Diskussioner om Battlefield Earth  (0 diskussioner)
Kommentarer om Battlefield Earth (298 st)
Rai (Anmäl)   7/3 2018
Riktigt dålig film!
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Jaganatha (Anmäl)   17/4 2017
Inte ens scientologer kan finna något av värde i denna kompletta dynghög till film. Men John Travolta lär enligt uppgift vara nöjd med att ha fört L Ron Hubbards fantasivärld till bioduken. Jag önskar att filmen hade varit fylld med mer ofrivillig komik än fallet är nu. Långtråkig och svamlig snarkfest.
92axha10 (Anmäl)   13/1 2017
Man garvar mer här än man gör åt många komedier. En så dålig den är bra film. Se den med några kompisar och drick ett par pilsner så kommer ni ha en kul kväll.
pungsnigel (Anmäl)   19/8 2016
Så många konstiga beslut både i uppbyggnad av filmen men sen även under filmens gång. Varför välja så stora skådisar som Travolta och Whitaker och sen sminka upp dem som nån blandning av människa och Predator? Bland de sämsta ja sett helt klart.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Battlefield Earth