Battlestar Galactica: Blood and Chrome

Originaltitel: Battlestar Galactica: Blood & Chrome
Regissör:Jonas Pate
Utgivningsår:2012

Om Battlestar Galactica: Blood and Chrome:

Första Cylonkriget. Unga William Adama är en nyexaminerad, kaxig pilot; hans första uppdrag går dock inte riktigt som han tänkt sig.

Titel: Battlestar Galactica
Regissör: Eugenio Mira
År: 2013
Genre: Thriller
Grand Piano

Sebastian Spence, John Pyper-Ferguson, Carmen Moore (I), Brian Markinson, Ty Olsson, Adrian Holmes, Mike Dopud, Ben Cotton, Jill Teed, Karen LeBlanc, Luke Pasqualino, Lili Bordán

Michael Taylor (I)

Science Fiction

Diskussioner om Battlestar Galactica: Blood and Chrome  (0 diskussioner)
Kommentarer om Battlestar Galactica: Blood and Chrome (12 st)
eandersson (Anmäl)   4/12 2015
Avslutade serien tidigare idag och hade kvar denna film samt spinoff-serien "Caprica" att se i ordningen jag valt. Filmen är nu avklarad och av den info jag hade innan jag började titta visste jag att det var en helt fristående film från serien, inget samband bortsett från karaktären William/Bill "Husker" Adama som här är 30(?) år yngre än i serien och fresh out of the academy! Jag gillade de tidigare filmerna och deras gemensamma nämnare var att de var relaterade till serien rent handlingsmässigt på en helt annan nivå än denna, vilket är en av några orsaker som drar ner betyget. Filmen är ändå godkänd, stark 2a/svag 3a (~2.5), jag saknade fler rymdstrider. Dvs det som hade utspelat sig efter filmens slut hade nog varit mer underhållande.
Portugallien (Anmäl)   22/11 2015
Svartskägg (Anmäl)   15/8 2015
Dåliga actionscener. Skakig kamera och korta klipp. Jag hinner inte se vad som händer.
Cyoor (Anmäl)   22/11 2014
Den här filmen är säkert jättebra om man är 14 år...
oktan (Anmäl)   7/1 2014
Bättre än de andra filmerna men nu räcker det med galacticafilmer tycker jag. Känns färdigmjölkat.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Battlestar Galactica: Blood and Chrome