Battlestar Galactica: Razor

Originaltitel: Battlestar Galactica: Razor
Regissör:Félix Enríquez Alcalá, Wayne Rose
Utgivningsår:2007

Om Battlestar Galactica: Razor:

En tvåtimmars Battlestar Galactica tv-film som berättar historien om Battlestar Pegasus flera månader innan man hittade Galactica.

Titel: Battlestar Galactica
Originaltitel: Bikes vs Cars
Regissör: Fredrik Gertten
År: 2015
Bikes vs Cars

Katee Sackhoff, Edward James Olmos, Tricia Helfer, Mary McDonnell, Michelle Forbes, Jamie Bamber, Grace Park, Kandyse McClure, Aaron Douglas, John Pyper-Ferguson

Ronald D Moore, Michael Taylor (I)

Drama, Action, Science Fiction, Krig

Diskussioner om Battlestar Galactica: Razor  (0 diskussioner)
Kommentarer om Battlestar Galactica: Razor (59 st)
WillyV (Anmäl)   1/12 2016
Kul att BSG kan få plats på filmtipset, genom denna. Serien är en fyra och bland det bästa som har gjorts i genren (för TV-mediet). Denna film kompletterade bakgrundsstoryn på ett bra sätt och Pegasus befälhavare är riktigt bad-ass. Stark trea.
JPerlie (Anmäl)   25/10 2016
Jag gillar att man får en djupare inblick på Pegasus och förklaring. Men jag ogillar starkt att cylonerna inte ser likadana ut. Verkar jätte konstigt. Viktigt att se serien för att hänga med. Annars är den helt menlös. Jag såg den mellan säsong 3 och 4.
Engravadlax (Anmäl)   17/6 2016
Handlingen har egentligen inte något med seriens narrativ att göra, dvs det finns ingen direkt förbindelse mellan händelserna ombord på Pegasus och episoderna i serien efter att de har tagit kontakt med Galactica, och ingen ny information som inte redan har introducerats i serien--bortsett från en ledtråd om Starbuck, som kanske egentligen är överflödig. Så förutom att det egentligen är en extra lång episod som inte går att förstå utan att ha sett föregående episoder, så tillför det knappt något till serien. Stephany Jacobsen som spelar filmens huvudkaraktär imponerar inte heller. Med andra ord så kunde Razor lika gärna ha komprimerats till webisodes på 20 min som The Resistance eller Razor Flashbacks. Och scenen i cockpiten på heavy raidern var ren cheese. Varför skulle centurions behöva kommunicera med röstemulatorer?
AlbinWesley (Anmäl)   4/6 2015
En del kommentarer tycker att det egentligen är ett dubbelavsnitt som paketerats som en film, och förstår inte varför den är inlagd på Filmtipset. Jag kan dementera dessa påståenden. Eftersom filmen efterfrågades av Universal, tänkt som en tv-film som även skulle fungera som separat dvd, är det uppenbarligen en fristående film. Att kalla det dubbelavsnitt är dessutom bara helt befängt, då det dels är längre än ett dubbelt avsnitt, och dels aldrig har sänts som ett dubbelavsnitt vare sig uppdelat eller i en dubbelslot. Med allt det sagt: den fungerar inget vidare som fristående film, och jag tycker heller inte att den är så jätteintressant att se i efterhand sett till sin kronologi - alltså mellan säsong tre och fyra. Men den lilla lilla föraningen om Starbuck gör den väl värd sin tid, den var allt jag kunde begära.
GinNTonic (Anmäl)   11/8 2013
Gillar BSG, men varken denna film eller den inledande miniseriefilmen tycker jag gör serien rättvisa. De fungerar rätt dåligt som fristående filmer, och som avsnitt i serien tillhör de de sämre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Battlestar Galactica: Razor