Battlestar Galactica: The Plan

Originaltitel: The Plan
Regissör:Edward James Olmos
Utgivningsår:2009

Om Battlestar Galactica: The Plan:

En TV-film inspelad efter att serien avslutats. Här får vi se de 281 första dagarna efter koloniernas ödeläggnade, denna gång ur cylonernas perspektiv. Vad motiverade dem egentligen till att försöka utrota människorna?

Titel: Battlestar Galactica: Razor
Regissör: Michael J Bassett
År: 2002
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Krig
Deathwatch

Tricia Helfer, Edward James Olmos, Callum Keith Rennie, Grace Park, Dean Stockwell, Alex Ferris, Michael Hogan, Kate Vernon, Michael Trucco, Rekha Sharma, Aaron Douglas, Alisen Down, Matthew Bennett, Maya Washington, Colin Corrigan, Lymari Nadal

Jane Espenson

Drama, Action, Äventyr, Science Fiction

Battlestar Galactica Movie

Diskussioner om Battlestar Galactica: The Plan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Battlestar Galactica: The Plan (44 st)
Tolkemolkemoli (Anmäl)   18/7 2017
Älskade serien, minst 4/5, men det här är ett bottennapp alltså. Meningslös, nästan.
celec (Anmäl)   2/3 2015
tyvärr mycket sämre än serien. tyckte specialeffekterna kändes sämre än i serien också.
Krille80 (Anmäl)   8/1 2015
Jag älskade verkligen TV-serien Battlestar Galactica som visades åren 2004-09 och betraktar den som bland det bästa i TV-serieväg under 2000-talets första årtionde. Denna film avvaktade jag att se då jag inte kände den fylle något behov. Nu när jag sett den så ger den lite fler detaljer till TV-serien men som helhet klarar man sig utan den och har man inte sett TV-serien så blir den meningslös. En väldigt positiv sak gav denna film mig dock och det är att jag blivit sugen på att se om serien. 2+
kolmodin (Anmäl)   13/3 2014
Att först ha sett serien är obligatoriskt, annars kommer du inte att förstå någonting alls. Denna film går igenom de första två säsongerna från Cylons perspektiv, alternativt ger en alternativ tolkning från Cylons perspektiv. Man får mycket mer detaljer här än bara från serien - något som helt ändrar vissa karaktärer. Klippningen är intensiv, och ofta sammanflätas många scener, det blir ganska snurrigt. Håller sämre kvalitet än TV-serien, tyvärr :(
MetalJukebox (Anmäl)   3/9 2013
Kändes onödig och ointressant.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Battlestar Galactica: The Plan